IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Психосемантична мікросегментація користувачів соціальних мереж

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Пуляєвська, М. Є.
dc.date.accessioned 2017-08-08T10:14:19Z
dc.date.available 2017-08-08T10:14:19Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/14832
dc.description Пуляєвська, М. Є. Психосемантична мікросегментація користувачів соціальних мереж / М. Є. Пуляєвська // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2017. - № 1 (9). - С. 62-69. en_US
dc.description.abstract У статті розглядаються питання використання психосемантичних методів в аналізі контенту соціальних мереж з ціллю мікросегментації користувачів. В результаті мікросегментації з’являється можливість точнішого й об’єктивнішого дослідження поведінки індивідів та їх реакції на події в оточуючим середовищі, зокрема на ринкові пропозиції товарів та послуг. Проведене дослідження підтвердило можливість виявлення статистично значущих закономірностей, які дозволяють використовувати певні психосемантичні характеристики сторінок користувачів соціальних мереж для мікросегментації цільових аудиторій en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів : ЧНТУ en_US
dc.relation.ispartofseries Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія;№ 1 (9)
dc.subject психосемантика en_US
dc.subject семантичний аналіз en_US
dc.subject соціальні мережі en_US
dc.subject семантический анализ en_US
dc.subject социальные сети en_US
dc.subject psycho-semantics en_US
dc.subject semantic analysis en_US
dc.subject social networks en_US
dc.title Психосемантична мікросегментація користувачів соціальних мереж en_US
dc.title.alternative Психосемантическая микросегментация пользователей социальных сетей en_US
dc.title.alternative Рsycho-semantic microsegmentation of social network users en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 В статье рассматриваются вопросы использования психосемантических методов для анализа контента социальных сетей для микросегментации пользователей, в результате которой возникает возможность более точного и объективного исследования поведения индивидов и их реакции на события в окружающей их среде, в т.ч. на рыночные предложения товаров и услуг. Проведенное исследование подтвердило возможность выявления статистически значимых закономерностей, позволяющих использовать психосемантические характеристики личных страниц пользователей социальных сетей для микросегментации целевых аудиторий. en_US
dc.description.abstractalt2 This paper deals with the problems of use of psycho-semantic methods for the analysis of social media content aimed at user micro-segmentation, i.e. classifying network communities into small groups having relatively uniform features, which determine some specific reactions to certain types of information. Micro-segmentation creates the possibilities of more precise and impartial study and forecasting of the individuals’ behavior and their reactions to the events in their environment, in particular, to the product and service offerings in the markets. The objective of the research, the results of which are described in this paper, was to contribute to the development of effective practical methods of psycho-semantic analysis of the content of social network users’ personal pages and determine the possibility to use semantic elements of those pages for finding statistically significant relationships with the factors of Internet audiences’ micro-segmentation. A large volume of current structured information placed in social networks allows for using a significant number of segmentation criteria and, therefore, studying small specific segments of prospective customers, suppliers of goods and services and other stakeholders. The relevant research may focus on finding statistically significant relationships between semantic features of social network users’ pages and the attention paid by those users to specific blocks of information. The research done confirmed the possibility to determine statistically significant dependencies, which enable the use of psycho-semantic characteristics of social network users’ personal pages for the purposes of micro-segmentation of organizations’ target audiences. In the course of the research the semantics of the personal pages in VKontakte social network was analyzed. The pages researched belonged to the subscribers of the groups created with-in the social networks by realtor companies located in a regional center of Ukraine. The resulting analytical data, which characterizes individual semantic spaces of social networks’ users, may present a considerable interest both for applied research in the psychology of purchasing behavior and for marketing services of commercial companies developing advertisement campaigns involving the necessity to determine efficient semantic structures for advertising and public relation texts. en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record