IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

The methodological principles of determining the level of performance of the functions of consumerism

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Гришова, І. Ю.
dc.contributor.author Негоденко, В. С.
dc.contributor.author Шестаковська, Т. Л.
dc.date.accessioned 2017-10-19T09:18:54Z
dc.date.available 2017-10-19T09:18:54Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/15161
dc.description Gryshova, І. Ju. The methodological principles of determining the level of performance of the functions of consumerism / І. Ju. Gryshova, V. S. Negodenko, T. L. Shestakovska // Науковий вісник Полісся. – 2017. – № 3 (11). Ч. 1. – С. 62-67. en_US
dc.description.abstract The article deals with the peculiarities of performing the functions of consumerism. The research and systematic methodological approach are made in order to determine the level of consumer protection for a specific product or service. The use of the models of multiattributive products to the evaluation process of consumer protection is suggested, which doesn`t provide an assessment of attributes, but as far the consumer is protected using it. The problems and further directions of activation of the Institute of consumerism in the context of the performance of its functions are motivated. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Чернігів : ЧНТУ en_US
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 3 (11). Ч. 1
dc.subject consumerism en_US
dc.subject socially oriented economy en_US
dc.subject the functions of consumerism en_US
dc.subject consumer protection en_US
dc.subject multiattributive model en_US
dc.subject консюмеризм en_US
dc.subject соціально орієнтована економіка en_US
dc.subject функції консюмеризму en_US
dc.subject захист прав споживачів en_US
dc.subject мультиатрибутна модель en_US
dc.title The methodological principles of determining the level of performance of the functions of consumerism en_US
dc.title.alternative Методологічні засади визначення рівня виконання функцій консюмеризму en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 У статті розглянуто та визначено особливості виконання функцій консюмеризму. Досліджений та систематизований методологічний підхід до визначення рівня захисту прав споживачів для окремого товару або послуги. Запропоновано використання моделі мультиатрибутного товару до процесу оцінки захисту прав споживачів, який передбачає оцінку не атрибутів, а того, на скільки при його використанні споживач є захищеним. Обґрунтовано проблеми та перспективні напрями активізації інституту консюмеризму у контексті виконання своїх функцій. en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record