dc.contributor.author |
Доній, Н. Є.
|
|
dc.date.accessioned |
2017-10-19T13:18:05Z |
|
dc.date.available |
2017-10-19T13:18:05Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/15181 |
|
dc.description |
Doniy, N. E. Economic and social aspect of creativity / N. E. Doniy // Науковий вісник Полісся. - 2017. - № 3 (11). Ч. 1. - С. 123-126 |
en_US |
dc.description.abstract |
It has to do with the formation and approval of the "creatogenic formation" term in the modern social space - a special territory that contains such relatively independent spheres and autonomous worlds as creatogenic society, creative economy, art and creative personal. It is emphasized that creativity is considered not only as a key factor in the economic stability of society, as an important corporate capital, as the main resource and factor of production, but also as a mission of social space and personality development. Creativity is an estimated resource of the individual and a driving factor in the socio-economic development of society. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Чернігів : ЧНТУ |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Науковий вісник Полісся;№ 3 (11). Ч. 1 |
|
dc.subject |
capital |
en_US |
dc.subject |
creativity |
en_US |
dc.subject |
creatogenic formation |
en_US |
dc.subject |
creative economy |
en_US |
dc.subject |
personality |
en_US |
dc.subject |
creation |
en_US |
dc.subject |
капітал |
en_US |
dc.subject |
креативність |
en_US |
dc.subject |
креатогенна формація |
en_US |
dc.subject |
креативна економіка |
en_US |
dc.subject |
особистість |
en_US |
dc.subject |
творчість |
en_US |
dc.title |
Economic and social aspect of creativity |
en_US |
dc.title.alternative |
Економічна та соціальна сторони креативності |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstractalt1 |
Мова йде про становлення і затвердження у новітньому соціальному просторі «креатогенної формації», особливої території, яка вміщує в себе такі відносно самостійні сфери і автономні світи як креатогенне суспільство, креативна економіка, мистецтво і творча особистість. Підкреслюється, що креативність розглядається не тільки як ключовий фактор економічної стабільності соціуму, як важливий корпоративний капітал, головний ресурс і фактор виробництва, а й як місія розвитку соціального простору й особистості. Креативність є оціночним ресурсом індивіда й рушійним фактором соціально-економічного розвитку соціуму. |
en_US |