ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Гмитерко, О.
dc.date.accessioned 2019-05-14T08:48:58Z
dc.date.available 2019-05-14T08:48:58Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/17517
dc.description Гмитерко, О. Давачі для розпізнання ліній / О. Гмитерко // Технічні науки та технології. – 2018. – № 4 (14). – С. 194-200. en_US
dc.description.abstract Urgency of the research. There is a need from industrial practice for developing of methods for linefollowing navigation of automated guided vehicle (AGV) for logistic task in factories without operators. Target setting. Various types of navigation methods are used for vehicles. Actual scientific researches and issues analysis. Navigation of this automated guided vehicle can be made through the color line on ground or through the inductive sensed cable located underground. Also magnetically guided method is used. Various types of optical markers can be also used. Nowadays this type of autonomous robot applications grows up, because there is a need from industry. Uninvestigated parts of general matters defining. Next generation of automated guided vehicle is navigated via using laser scanners and they are also called LGV – Laser Guided Vehicle. This type is not covered in this paper. The research objective. The main aim of paper is to design the sensing system for color line sensing. There are several problems in using of these types of sensors. Manufacturer notes that there is placed daylight filter, but first experiments shows sensitivity to daylight. This problem can occurs when vehicle goes to tunnel. Next problem is when vehicle moves up-hill and downhill on a bridge. The statement of basic materials. The color of sensor can be sensed with sensor - reflection optocoupler working in infrared light range. The optocoupler includes the infrared LED transmitter and infrared phototransistor, which senses the reflected light. Optocouplers are placed on bottom side of vehicle. Navigation line is black and other ground area is white. Optocoupler located over the navigation black line has no infrared reflection. Conclusions. The selected sensor system has been adapted for line detection application. Also ramp problems have been solved. Sensors have been successfully installed on linefollower vehicle. Results shows visible difference between the voltage levels related to black and white color line. Future plans is to add camera vision system for automatic recognition of line before vehicle and continuously path planning. Vision systems are also frequently used for obstacle detection and mapping of environment and consequently for path planning. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Чернігів : ЧНТУ en_US
dc.subject давач en_US
dc.subject мобільний транспортний засіб en_US
dc.subject лінія en_US
dc.subject колір en_US
dc.subject sensor en_US
dc.subject mobile vehicle en_US
dc.subject line en_US
dc.subject color en_US
dc.title Давачі для розпізнання ліній en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Актуальність теми дослідження. З виробничої практики існує потреба в розробці методів подальшої навігації автоматизованого керованого транспортного засобу для виконання логістичних завдань на заводах без операторів. Постановка проблеми. Різні види навігації використовуються для транспортних засобів. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Навігація цього автоматизованого керованого транспортного засобу може здійснюватися через кольорову лінію на землі або через індуктивний кабель, розташований під землею. Також використовується магніто-керуємий спосіб. Також можуть бути використані інші типи оптичних маркерів. В даний час таке застосування автономного робота зростає, тому що є потреба від промисловості. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Навігація наступного покоління автоматизовано керованих транспортних засобів здійснюється за допомогою лазерних сканерів, які тому називаються лазерно-керованими машинами. Цей тип не розглянутий в цій статті. Постановка завдання. Основна мета статті - розробка сенсорної системи для визначення кольорових ліній. Є кілька проблем у використанні цих типів давачів. Виробник зазначає, що там встановлений фільтр денного світла, але перші експерименти показують чутливість до денного світла. Ця проблема може виникнути, коли автомобіль в’їде в тунель. Наступна проблема, коли транспортний засіб рухається в гору і вниз по мосту. Виклад основного матеріалу. Колір давач можна розпізнати за допомогою сенсора - відбивача оптопари, що працює в інфрачервоному діапазоні світла. Оптопара включає в себе інфрачервоний світлодіодний передавач та інфрачервоний фототранзистор, який сприймає відбите світло. Оптопари розміщені на нижньому боці автомобіля. Лінія навігації чорна, а інші ділянки поверхні білі. Оптрон, розташований над навігаційною чорною лінією, не має інфрачервоного відображення. Висновки відповідно до статті. Обрана система давачів була адаптована для використання при виявленні лінії. Також вирішені проблеми з пандусом. Давачі були успішно встановлені на навігації транспортного засобу. Результати показують видиму різницю між рівнями напруги, пов'язаними з чорно-білою та кольоровою лінією. В майбутньому планується додати систему відеоспостереження для автоматичного розпізнавання лінії перед транспортним засобом і безперервного планування шляху. Системи спостереження також часто використовуються для виявлення перешкод і відображення навколишнього середовища а, отже, для планування шляху. en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record