IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Стратегія забезпечення адаптивності системи вищої освіти до умов інформаційної економіки

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Холявко, Н. І.
dc.date.accessioned 2019-10-21T12:47:30Z
dc.date.available 2019-10-21T12:47:30Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/18257
dc.description Холявко, Н. І. Стратегія забезпечення адаптивності системи вищої освіти до умов інформаційної економіки : дис. .. д-ра екон. наук : 08.00.03 / Н. І. Холявко. - Чернігів, 2019. - 594 с. en_US
dc.description.abstract Дисертаційна робота присвячена дослідженню теоретичних, методологічних та методичних засад формування і реалізації стратегії забезпечення адаптивності системи вищої освіти до умов інформаційної економіки. З позицій системного підходу досліджено економічну природу вищої освіти та визначено її роль у процесах становлення інформаційної економіки. Виокремлено головні виклики інформаційної економіки до національної системи вищої освіти. Розкрито сутність і характерні риси адаптивності системи вищої освіти до умов інформатизації економіки; на основі синтезу системно-синергетичного й інституціонального підходів сформульовано методологічні аспекти забезпечення адаптивності такої системи з виявленням відповідних закономірностей і принципів. Розроблено триблокову методику оцінювання рівня розвитку інформаційної економіки, націлену на здійснення моніторингу процесів розбудови системи вищої освіти на основі статистичного методу; визначення динаміки комплексного інтегрального показника – на основі індексного методу; проведення мезоекономічного аналізу за освітньою, дослідницькою, інноваційною компонентами розвитку інформаційної економіки - на основі кластерного методу. Обґрунтовано пріоритети й основні напрями розвитку взаємодії суб’єктів системи вищої освіти та підприємницького сектору, досягнення позитивних синергетичних ефектів від такої взаємодії в умовах інформатизації національної економіки. Сформовано концептуальні положення розробки стратегії забезпечення адаптивності системи вищої освіти до умов інформаційної економіки, запропоновано схему механізму та сукупність взаємоузгоджених практичних заходів реалізації такої стратегії en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів en_US
dc.subject вища освіта en_US
dc.subject інформаційна економіка en_US
dc.subject інформатизація en_US
dc.subject адаптивність системи en_US
dc.subject стратегія en_US
dc.subject синергетичні ефекти en_US
dc.subject комерціалізація результатів наукових досліджень en_US
dc.subject высшее образование en_US
dc.subject информационная экономика en_US
dc.subject информатизация en_US
dc.subject адаптивность системы en_US
dc.subject стратегия en_US
dc.subject синергетические эффекты en_US
dc.subject коммерциализация результатов научных исследований en_US
dc.subject higher education en_US
dc.subject information economy en_US
dc.subject digitalization en_US
dc.subject adaptability of the system en_US
dc.subject strategy en_US
dc.subject synergetic effects en_US
dc.subject R&D results commercialization en_US
dc.title Стратегія забезпечення адаптивності системи вищої освіти до умов інформаційної економіки en_US
dc.title.alternative Стратегия обеспечения адаптивности системы высшего образования к условиям информационной экономики en_US
dc.title.alternative Strategy for Ensuring the Adaptability of the Higher Education System to the Information Economy Conditions en_US
dc.type Thesis en_US
dc.description.abstractalt1 Диссертация посвящена исследованию теоретических, методологических и методических основ формирования и реализации стратегии обеспечения адаптивности системы высшего образования к условиям информационной экономики. С позиций системного подхода исследована экономическая природа высшего образования и определена его роль в процессах становления информационной экономики. Выделены главные вызовы информационной экономики к национальной системе высшего образования. Раскрыта сущность и характерные черты адаптивности системы высшего образования к условиям информатизации экономики; на основе синтеза системно-синергетического и институционального подходов сформулированы методологические аспекты обеспечения адаптивности такой системы с идентификацией соответствующих закономерностей и принципов. Разработана трехблоковая методика оценки уровня развития информационной экономики, нацеленная на осуществление мониторинга процессов развития системы высшего образования на основе статистического метода; определение динамики комплексного интегрального показателя – на основе индексного метода; проведение мезоэкономического анализа по образовательной, исследовательской, инновационной компонентам развития информационной экономики – на основе кластерного метода. Обоснованы приоритеты и основные направления развития взаимодействия субъектов системы высшего образования и предпринимательского сектора, достижения положительных синергетических эффектов от такого взаимодействия в условиях информатизации национальной экономики. Сформированы концептуальные положения разработки стратегии обеспечения адаптивности системы высшего образования к условиям информационной экономики, предложена схема механизма и совокупность взаимосогласованных практических мер реализации такой стратегии. en_US
dc.description.abstractalt2 The thesis is devoted to the research of theoretical, methodological and methodical principles of development and implementation of the strategy for ensuring the adaptability of the higher education system to the information economy conditions. From the standpoint of the systematic approach, the economic nature of the higher education is investigated, and its role in the processes of development the information economy is determined. Main challenges of the information economy to the national higher education system are highlighted. The essence and characteristic features of adaptability of the higher education system to the conditions of the economy informatization are revealed; based on the synthesis of synergistic and institutional approaches, methodological aspects of ensuring the adaptability of such a system are formulated, with the identification of relevant laws and principles. A three-block methodology for assessing the level of the information economy development, aimed at analyzing the baseline of upgrading the higher education system based on statistical method, are produced; determination of the dynamics of a complex integral index – on the basis of index method; conducting of the meso-economic analysis by educational, research, innovative components of the information economy development – on the basis of cluster method. Priorities and main directions of the interaction development between subjects of the higher education system and the business sector, the achievement of positive synergetic effects from such interaction in the conditions of the national economy informatization are substantiated. Decomposition of a comprehensive mechanism for motivating the cooperation of business entities, higher education institutions, government and civil society are improved; the set of incentives for activating business participation in the educational and research activities of universities is systematized. The structure of the organizational and economic mechanism of R&D results commercialization in the real sector of the national economy with specification of its purpose, functions, principles, set of methods and instruments of implementation of such mechanism is proposed; its influence on the adaptability of the higher education system to the conditions of the information economy is proved. Conceptual provisions of the development of the strategy for ensuring the adaptability of the higher education system to the information economy conditions are formed, a mechanism scheme and a set of mutually agreed practical measures for the implementation of such a strategy are proposed en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу