ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Hnedina, K. V.
dc.date.accessioned 2020-01-11T11:12:31Z
dc.date.available 2020-01-11T11:12:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/18527
dc.description Hnedina, K. V. Strategy: essence, advantages, methods and techniques of formation / K. V. Hnedina // Бізнес - Інформ.- 2019. - № 2. - C. 14 - 20 en_US
dc.description.abstract The article is concerned with research of economic essence of the concept of «strategy», advantages, methods and techniques of its formation and materialization. A review and a generalization of the existing approaches to the interpretation of «strategy» are carried out, the author’s own definition of this category is provided. The advantages of strategy formation are covered and its role in ensuring the economic security of enterprise is defined. The methods and techniques of business analysis, planning and management, used in the formation of strategy, implementation and evaluation of results of the implemented strategic measures are considered. Within each stage of the strategy formation and materialization, the author allocates the basic methods and techniques, which are widely used in practical activity of enterprises. In forming a strategy of enterprise it is proposed to use such instrument as «sketch of a business strategy», which reflects the main components of the strategy and on the basis of which a detailed strategic plan can be developed. en_US
dc.subject strategy en_US
dc.subject business strategy en_US
dc.subject strategic plan en_US
dc.subject advantages of strategy formation en_US
dc.subject methods en_US
dc.subject стратегія en_US
dc.subject бізнес-стратегія en_US
dc.subject стратегічний план en_US
dc.subject переваги формування стратегії en_US
dc.title Strategy: essence, advantages, methods and techniques of formation en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Стаття присвячена дослідженню економічної сутності поняття «стратегія», переваг, методів та прийомів її формування та реалізації. Здійснено огляд та узагальнено існуючі підходи до трактування «стратегії», наведено авторське визначення даної категорії. Висвітлено переваги формування стратегії та окреслено її роль у забезпеченні економічної безпеки підприємства. Розглянуто методи та прийоми бізнес-аналізу, планування та управління, які використовуються під час формування стратегії, її реалізації та оцінювання результатів упроваджених стратегічних заходів. У рамках кожного етапу формування та реалізації стратегії виокремлено основні методи та прийоми, які широко використовуються у практичній діяльності підприємств. При формуванні стратегії підприємства запропоновано застосовувати такий інструмент, як «ескіз бізнес-стратегії», який відображає основні компоненти стратегії та на основі якого може бути розроблено детальний стратегічний план. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу