ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Безуглий, І. В.
dc.date.accessioned 2020-06-13T10:05:36Z
dc.date.available 2020-06-13T10:05:36Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/19486
dc.description Безуглий, І. В. Перспективні напрямки розробки стартапів в туризмі / І.В. Безуглий // Інфраструктура ринку. - 2019. - Вип. 33. - С. 55-62. en_US
dc.description.abstract Розглянуто особливості використання інструментів фінансування стартапів у туризмі, зокрема франчайзинг, венчурне інвестування та краудфандинг. Визначено дві тенденції розвитку стартапів у туристичній сфері України: копіювання успішних західних проектів та створення онлайн-бізнесу. Проведено аналіз ринку стартапів за сегментами: соціальні мережі, інформаційні портали та спеціалізовані сервіси. Охарактеризовано наведені приклади Інтернетпорталів в Україні. Серед представлених форм Інтернет-порталів – Інтернет-магазини, сайти галузевих асоціацій, соціальні мережі. Доведено, що розроблення стартапів має бути спрямоване на створення чи просування туристичного продукту, а не окремої послуги. Подано структуру витрат суб’єктів туристичної діяльності на формування узагальненого туристичного продукту в Україні, наведено існуючі інтерпретації терміна «туристичний продукт». Наведено приклади туристичних стартапів у країнах світу en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.subject стартапи в туризмі en_US
dc.subject туристичний продукт en_US
dc.subject франчайзинг en_US
dc.subject соціальні мережі en_US
dc.subject туристичні Інтернет-портали en_US
dc.subject стартапы в туризме en_US
dc.subject туристический продукт en_US
dc.subject франчайзинг en_US
dc.subject социальные сети en_US
dc.subject туристические Интернет-порталы en_US
dc.subject tourism start-ups en_US
dc.subject tourist product en_US
dc.subject franchising en_US
dc.subject social networks en_US
dc.subject tourist internet portals en_US
dc.title Перспективні напрямки розробки стартапів в туризмі en_US
dc.title.alternative Perspective start-up rolling directions in tourism en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Рассмотрены особенности использования инструментов финансирования стартапов в туризме, в частности франчайзинг, венчурное инвестирование и краудфандинг. Определены две тенденции развития стартапов в туристической сфере Украины: копирование успешных западных проектов и создание онлайн-бизнеса. Проведен анализ рынка стартапов по сегментам: социальные сети, информационные порталы и специализированные сервисы. Приведены примеры Интернет-порталов в Украине. Среди представленных форм Интернет-порталов – Интернет-магазины, сайты отраслевых ассоциаций, социальные сети. Доказано, что разработка стартапов должна быть направлена на создание или продвижение туристического продукта, а не отдельной услуги. Представлена структура расходов субъектов туристического деятельности на формирование обобщенного туристического продукта в Украине, приведены существующие интерпретации термина «туристический продукт». Приведены примеры туристических стартапов в странах мира en_US
dc.description.abstractalt2 The features of using start-up financing tools in tourism, in particular franchising, venture capital investments and crowdfunding, are considered. Two tendencies of development of start-ups in the tourist sector of Ukraine are identified: copying of successful western projects and creation of online business. Among the presented forms of Internet portals – online stores, sites of branch associations, social networks. The following are examples of well-known IT companies that started with startups. Analysis of the market for start-ups by segments has been carried out: social networks, information portals and specialized services. It is revealed that in Ukraine there is a monopolization of the market niche by several social networks, which reduces the interest of investors. Among the Ukrainian specialized tourist internet portals are online stores, sites of branch associations, social networks. The analysis of the interpretations of the term “tourist product” made it possible to distinguish three aspects: the presence of a component structure, the direction to meet demand, the need for technology. The structure of expenses of subjects of tourist activity for the formation of the generalized tourist product in Ukraine is given, and the existing interpretations of the term “tourist product” are given. The analysis of the component structure of expenditures of tourism activity subjects of Ukraine, used in the production of a generalized tourism product, showed that accommodation and accommodation services make up 73.3%, transportation costs – 19.4%, food – 0.9%. This proportion indicates the benefits of tourists to buy a tourist product without additional services and food. The task of increasing the volume of the produced tourist product requires the development of startups, which will increase the supply of additional services and nutrition. It is proven that the development of startups should be aimed at creating or promoting a tourist product, rather than a separate service. Examples of tourist startups in the countries of the world are given. The article proposes the article orienting tourist enterprises to develop measures to increase income. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу