ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Онопко, А. С.
dc.contributor.author Полковниченко, С. О.
dc.contributor.author Хомєнок, М. В.
dc.date.accessioned 2021-01-25T12:37:46Z
dc.date.available 2021-01-25T12:37:46Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/20829
dc.description Onopko, O., Polkovnychenko, S., Khomienok, M. (2020). Implementation of the marketing complex in the football club. Problems and prospects of economics and management, 1 (21), 132-141. en_US
dc.description.abstract The article adapts the marketing complex (product, price, place, promotion, people, process) to the football club. The components of the marketing mix of Football Club “Desna” are evaluated. Communications (online and offline) of FC “Desna” are studied. In order to make effective decisions regarding the use of the marketing complex in the activities of Football Club "Desna" SWOT-analysis is conducted. The main directions of improvement of realization of the marketing complex of FC "Desna" are generalized and substantiated. It is proposed to plan communications complex through annual compilation of a media plan developed on the basis of the SMM-strategy of the club. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Чернігів: ЧНТУ en_US
dc.relation.ispartofseries 1;(21)
dc.subject football club “Desna” en_US
dc.subject marketing of football club en_US
dc.subject marketing complex en_US
dc.subject product en_US
dc.subject price en_US
dc.subject place en_US
dc.subject promotion en_US
dc.subject people en_US
dc.subject process en_US
dc.subject футбольний клуб «Десна» en_US
dc.subject маркетинг футбольного клубу en_US
dc.subject комплекс маркетингу en_US
dc.subject товар en_US
dc.subject ціна en_US
dc.subject місце en_US
dc.subject просування en_US
dc.subject люди en_US
dc.subject процес en_US
dc.title Implementation of the marketing complex in the football club en_US
dc.title.alternative Реалізація комплексу маркетингу у футбольному клубі en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 В статье осуществлено адаптацию комплекса маркетинга (product, price, place, promotion, Рeople, рrocess) в футбольный клуб. Проведена оценка компонентов маркетинг-микса футбольного клуба «Десна». Исследованы коммуникации (онлайн и офлайн) ФК «Десна». С целью принятия эффективных решений по использованию комплекса маркетинга в деятельности футбольного клуба «Десна» проведен SWOT-анализ. Обобщены и обоснованы основные направления совершенствования реализации комплекса маркетинга ФК «Десна». Предложено планировать комплекс коммуникаций путем ежегодного составления медиа-плана, разработанного на основе SMM-стратегии клуба. en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record