dc.contributor.author |
Самійленко, Г. М.
|
|
dc.date.accessioned |
2021-02-02T11:53:27Z |
|
dc.date.available |
2021-02-02T11:53:27Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/20999 |
|
dc.description |
Самійленко, Г. М. Креативна економіка: теоретичні засади та особливості її функціонування в умовах становлення нової економіки / Г. М. Самійленко // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2020. - № 2 (22). - С. 31-42. |
en_US |
dc.description.abstract |
У статті висвітлені питання, що стосуються теоретичних засад формування та функціонування креативної економіки в умовах становлення нової (постіндустріальної) економіки. З’ясовано, що креативна економіка є елементом нової економіки та формує її разом з інноваційною та знаннєвою економікою. Досліджено значення та сутність складових терміна «креативна економіка» та вивчено погляди щодо трактування цієї дефініції закордонними та вітчизняними науковцями, на основі чого виокремлені підходи до сутності цього поняття та запропоновано його власне розуміння. Розглянуто креативну економіку як системне явище, наведено особливості його функціонування з погляду системного підходу. Окреслені основні проблеми функціонування та розвитку креативного сектору
економіки, запропоновано шляхи їх вирішення та представлено позитивні наслідки впливу креативної економіки. |
en_US |
dc.language.iso |
uk |
en_US |
dc.publisher |
Чернігів: ЧНТУ |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
2;(22) |
|
dc.subject |
креативна економіка |
en_US |
dc.subject |
креативність |
en_US |
dc.subject |
нова економіка |
en_US |
dc.subject |
креативний процес |
en_US |
dc.subject |
creative economy |
en_US |
dc.subject |
creativity |
en_US |
dc.subject |
new economy |
en_US |
dc.subject |
creative process |
en_US |
dc.subject |
creative sector of economy |
en_US |
dc.subject |
innovations |
en_US |
dc.subject |
creative activity |
en_US |
dc.title |
Креативна економіка: теоретичні засади та особливості її функціонування в умовах становлення нової економіки |
en_US |
dc.title.alternative |
Creative economy: theoretical fundamentals and features of its functioning in the conditions of formation of the new economy |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstractalt1 |
The article covers issues related to the theoretical foundations of the formation and functioning of the creative economy in the conditions of formation of a new (post- ndustrial) economy.. It has been found that the creative economy is an element of the new economy and shapes it together with the innovation and knowledge economy. The meaning and essence of the components of the term creative economy are studied and the views on the interpretation of the definition by foreign and domestic scientists are studied, on the basis of which the approaches to the essence of this concept are distinguished and its own understanding is offered. The article considers the creative economy as a systemic phenomenon, features of its functioning from the point of view of the system approach. The main problems of functioning and development of the creative sector of the economy are outlined, the ways of their solution are offered and the positive consequences of the influence of the creative economy are presented. |
en_US |