Короткий опис(реферат):
Актуальність теми дослідження. Актуальність дотримання принципів медичної етики
під час розбору скарг визначається складністю прийняття рішень під час експертизи
невідповідностей медичної практики, обов’язковим елементом якої є втручання в особистий внутрішній світ людини.
Постановка проблеми. Структура скарг щодо діяльності медичних працівників є досить складною. Не завжди рішення після розбору скарги є на користь скаржника. В той же час невідповідності медичної практики з вини медичного закладу мають суттєві наслідки: організаційні, фінансові, іміджеві. Тому вдосконалення та належне застосування принципів медичної етики під час розбору скарг є важливим на всіх етапах медичної допомоги.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. В статті згадуються роботи науковців та
практиків медичної діяльності, які узагальнюють масив знань з проблематики дотримання медичної етики під час медичного втручання та ймовірних скарг.
Виділення недосліджених частин загальної проблеми. На сучасному етапі розвитку
національна система охорони здоров’я перебуває в стані кардинальних змін. Суттєво перерозподіляються частки державного, комунального та приватного секторів. Динамічно змінюються їх структура та тренди розвитку. Мінливість теперішньої національної системи охорони здоров’я потребує більш досконалого вивчення і висвітлення, за для корисного обміну досвідом та впровадженням найкращих практик етичного поводження з пацієнтом.
Постановка завдання. Метою публікації є розширення науково-практичних знань та
навичок про гармонійну інтеграцію принципів медичної етики в сучасну українську медицину.
Виклад основного матеріалу. Розглянуті варіанти скарг від незадоволених пацієнтів,
етичні принципи підходу до їх розгляду, етапи та особливості розбору скарг, ролі кожного з медичних працівників під час таких розборів.
Висновки. У публікації розглянуто практичний досвід застосування принципів медичної етики та деонтології в роботі приватного медичного закладу при розборі скарг. Обговорено основні елементи етичного підходу при проведенні діагностики, розгляду та вирішенні скарги. Описано умови та процеси, що супроводжують комунікацію зі скаржниками.
Запропоновано варіанти підходів до розв’язання завдань до персоналу клінік та фіналізації усунення виявлених невідповідностей.
Суть розробки, основні результати:
Герасименко, П. В. Етичні аспекти розбору скарг у приватній медичній практиці / П. В. Герасименко, О. В. Герасименко // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. – 2019 – № 2 (14) – С. 13-18.