IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів в умовах цифрової трансформації

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Наторіна, А. О.
dc.date.accessioned 2021-04-29T07:16:11Z
dc.date.available 2021-04-29T07:16:11Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/22053
dc.description Наторіна, А. О. Управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів в умовах цифрової трансформації : дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.04 / А. О. Наторіна. - Київ, 2021. - 640 с. en_US
dc.description.abstract Дисертаційну роботу присвячено поглибленню теоретичних положень, обґрунтуванню методологічних засад, розробленню методичних підходів та практичних рекомендацій з управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів в умовах цифрової трансформації. У дисертаційній роботі здійснено сутнісно-змістовне уточнення дефініцій «оцифровування», «цифровізація», «цифрова трансформація» та сформульовано домінанти цифрової економіки країни у контексті глобалізації, реалізація сукупності яких забезпечить безперервно прогресивний розвиток онлайн-бізнесу в різних ринкових сегментах. Обґрунтовано та інтерпретовано субстанціональні вектори онлайн-бізнесу, що враховують фундаментальні зміни в підході до управління розвитком. Репрезентовано базис та ключові блоки цифрової трансформації онлайн-бізнесу, аргументовано доведено їх взаємозв’язок та конгруентність. Сформульовано каталізатори ефективного управління онлайн-бізнесом ритейлерів. Конкретизовано послідовні етапи дослідження та аналізу гетерогенних запитів, потреб й уподобань онлайн-покупців в Інтернеті. Детерміновано складові ефективного управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів, визначено стратегічні орієнтири його стійкого розвитку та окреслено пріоритетні завдання з акцентуацією персоналізованих і складнопредикованих очікувань онлайн-покупців. Запропоновано розглядати онлайн-кастомізацію одним з важелів впливу на розвиток онлайн-бізнесу в рамках системного управління, що сприяє формуванню багатовимірної варіативності більш ціннісних, на відміну від пріоритетних конкурентів, пропозицій товарів та / або послуг. Обґрунтовано маркери цифровізації взаємодії з онлайн-покупцями, надано пропозиції з онлайн-кастомізації товарного портфеля та розроблено поведінкові патерни онлайн-покупців (проактивні, реактивні, коннектори, функціонали). Удосконалено методологічний базис реконфігурування конструкта бізнес-моделі ритейлерів у транзитивний, що забезпечує коадаптацію онлайн-бізнесу до перманентних змін зовнішнього середовища, базуючись на семантичному підході до створення ціннісної пропозиції на ринку, та є драйвером успішного управління на фоні інтенсивно-агресивної конкуренції. Обґрунтовано концепцію інтеріорного управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів в умовах цифрової трансформації, ідеологічна основа якої полягає у здатності ритейлерів симультанно реконфігурувати конструкт бізнес-моделі у транзитивний, адаптувати систему управління маркетинговою товарною політикою, раціонально здійснювати HR- і ризик-менеджмент, активно розвивати інноваційну складову бізнесу в рамках когерентної траєкторії розвитку, базуючись на імплементації релевантного інструментарію. Сформульовано концептуальне бачення адаптивної системи управління маркетинговою товарною політикою, унаочнено поліконтурний простір системи управління маркетинговою товарною політикою та розроблено двофакторну морфологічну матрицю ідентифікації виду маркетингової товарної стратегії. Розвинуто основні положення, принципи та методичні підходи до HR- і ризик-менеджменту онлайн-бізнесу ритейлерів. Обґрунтовано імперативи HR-менеджменту ритейлерів, базуючись на результатах емпіричних досліджень, а також запропоновано науковий підхід, що розглядає лояльність персоналу в аксіологічному й аксіальному вимірах та формує сприятливий бізнес-клімат. Сформульовано засадничі положення параметричного виміру інноваційної складової онлайн-бізнесу ритейлерів на базі квалітативного класифікатора. Удосконалено механізм ідентифікації статусу групи ризиків онлайн-бізнесу, що ґрунтується на формуванні їх реєстру, верифікації та квалітативному оцінюванні ймовірності настання згідно з розробленою таксономією, і дозволяє проводити моніторинг частоти виникнення ризиків та аналізувати причини змін у процесі партисипативного управління. Розроблено фреймворк плану менеджменту ризиків онлайн-бізнесу та матрицю моніторингу його реалізації симультанно з формуванням інтелектуальної системи ІТ-безпеки, що мультиплікує прийняття виважених управлінських рішень. Сформульовано директиви менеджменту ризиків онлайн-бізнесу ритейлерів та наведено пропозиції щодо підвищення рівня кібербезпеки, що створюють підґрунтя протекції конфіденційних даних. Презентовано систематизований перелік пропозицій з імплементації ритейлерами політики гармонічного розвитку онлайн-бізнесу на національному й міжнародному рівнях за результатами автентифікації вітчизняної інтернет-аудиторії та визначення тригерів онлайн-покупок. Детерміновано каталізатори й інгібітори онлайн-продажів, та запропоновано акценти прогресивного персистентного розвитку ритейлерів на основі раціонального консеквентного адміністрування інтернет-магазинів. Обґрунтовано науково-методичний підхід до ідентифікації траєкторії розвитку онлайн-бізнесу ритейлерів (персистентна, інтеграційна, коадаптаційна) на базі кластеризації пріоритетних конкурентів за результатами оцінювання онлайн-покупцями їх маркетингової товарної політики. Розроблено систему показників оцінювання сили впливу гетерогенних складових конкурентного фону на ведення та управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів у ракурсі цифрової трансформації, що є квінтесенцією маркерів удосконалення операційних бізнес-процесів, переосмислення цінностей бізнесу, кращого розуміння уподобань онлайн-покупців і налагодження комунікації з ними, створення сприятливого бізнес-клімату, що продукує появу креативних фахівців з інноваційним мисленням. Розроблено матрицю градаційно-конверсійних зсувів дискретного та континуального етапів функціонування інтернет-магазину ритейлера як аналітико-синтетичний інструментарій для оптимізації метрик продуктивності вебсайту, збереження трафіку, мінімізації часу завантаження вебсторінок на мобільних пристроях та комп’ютері й покращення юзабіліті. Запропоновано комплексну систему покрокових релевантних заходів з підвищення ефективності роботи інтернет-магазинів ритейлерів у розрізі сегментів. Визначено траєкторії розвитку онлайн-бізнесу вітчизняних ритейлерів у розрізі кластерів та побудовано економетричну модель адаптивної системи управління маркетинговою товарною політикою, що враховує оцінки впливу частинних іманентних компонентів, слугує ідентифікатором виду маркетингової товарної стратегії та є підґрунтям забезпечення високого рівня якості управління в умовах турбулентності. Надано практичні рекомендації щодо HR-менеджменту ритейлерів у розрізі сегментів з метою генерування множини альтернативних рішень. Розроблено постулати HR-менеджменту ритейлерів, детерміновано квалітативні лінгвістичні оцінки інноваційної складової онлайн-бізнесу ритейлерів та запропоновано дієві маркетингові інструменти, засоби й технології, що сприяють пошуку і впровадженню інноваційних проєктів. Окреслено ключові дії й активності ритейлерів з ліквідації ймовірних загроз онлайн-бізнесу та розроблено континуум уніфікованих заходів щодо зміни статусу ризиків, практична реалізація яких ритейлерами дозволяє створити комплементарний бекграунд інтеріорного управління розвитком. Проведено компаративний аналіз метрик реалізації заходів на підставі побудови матриці моніторингу реалізації плану менеджменту ризиків онлайн-бізнесу. Обґрунтовано практичні рекомендації щодо локальної оптимізації бізнесу ритейлерів в Google, реалізація яких засвідчила підвищення органічного трафіку, конверсію та CTR. Розроблено та фактично підтверджено доцільність використання ритейлерами розробленої валідної мікророзмітки даних з використанням синтаксису JSON-LD і фокусуванням на візуальній привабливості сніпета для забезпечення максимально вигідних позицій у блоці «Local Pack». Розроблено динамічну модель критичної маси Facebook / Instagram бізнес-акаунту ритейлера, що дозволяє моніторити характер і вплив активних фоловерів на користувачів соціальних мереж з метою корегування поточного вектора діяльності та мінімізації витрат на маркетинг, а також сприяє точному таргетингу й безпомилковому налаштуванню плейсменту реклами. Наведено прикладні аспекти кастомізації фідів у Facebook / Instagram бізнес-акаунті ритейлерів на базі досвіду потенційних покупців. Запропоновано та інтерпретовано компілятори підвищення ефективності взаємодії з покупцями в Інтернеті. Розроблено імітаційну модель реагування ритейлера на негативні відгуки / коментарі онлайн-покупців з десенсибілізацією цільової аудиторії відповідно до контексту поточної ситуації. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Київ en_US
dc.subject цифрова трансформація en_US
dc.subject ритейл en_US
dc.subject онлайн-бізнес en_US
dc.subject інтеріорне управління розвитком онлайн-бізнесу en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject HR- та ризик-менеджмент en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject моделювання en_US
dc.subject інтернет-магазин en_US
dc.subject Facebook en_US
dc.subject Instagram en_US
dc.subject цифровая трансформация en_US
dc.subject онлайн-бизнес en_US
dc.subject интериорное управление развитием онлайн-бизнеса en_US
dc.subject HR- и рискменеджмент en_US
dc.subject инновации en_US
dc.subject моделирование en_US
dc.subject интернет-магазин en_US
dc.subject digital transformation en_US
dc.subject retail en_US
dc.subject online business en_US
dc.subject interior management of online business development en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject HR- and risk management en_US
dc.subject innovation en_US
dc.subject modeling en_US
dc.subject online store en_US
dc.title Управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів в умовах цифрової трансформації en_US
dc.title.alternative Management of retailers’ online business development in digital transformation en_US
dc.title.alternative Управление развитием онлайн-бизнеса ритейлеров в условиях цифровой трансформации en_US
dc.type Thesis en_US
dc.description.abstractalt1 The dissertation is devoted to deepening of theoretical positions, substantiation of methodological bases, development of methodical approaches and practical recommendations for the management of retailers’ online business development in digital transformation. In the dissertation the substantive interpretation of the definitions “digitization”, “digitalization”, “digital transformation” are clarified and the dominants of the digital economy in the context of globalization are formulated. Their implementation will ensure constantly progressive online business development in different market segments. The substantial vectors of online business, which take into account fundamental changes in the approach to development management, are justified and interpreted. The basis and key blocks of online business digital transformation are represented, their interrelation and congruence are proved by arguments. Catalysts of retailers’ online business development are formulated. The successive stages of research and analysis of heterogeneous requests, needs and preferences of online buyers in the Internet are specified. The components of effective management of retailers’ online business development are determined, the strategic guidelines of its sustainable development are determined and priority tasks are outlined with accentuation of personalized and difficult-to-predict online buyers’ expectations. It is proposed to consider online customization as one of the levers of influence on the online business development in the system management context that contributes to the formation of multidimensional variability of more valuable offers of goods and / or services in contrast to priority competitors. Markers of interaction digitalization with online buyers are justified, offers for online customization of a commodity portfolio are given and behavioral online buyers’ patterns (proactive, reactive, connectors, functionalities) are developed. The methodological basis for reconfiguring the retailers’ business model into a transitive one is improved. It provides online business co-adaptation to permanent changes in the external environment based on a semantic approach to creating a value proposition in the market and is determined as a driver of successful management in intense aggressive competition environment. The concept of interior management of retailers’ online business development in digital transformation is substantiated. The main idea of that is the ability to simultaneously reconfigure the business model into a transitive one, adapt the marketing commodity policy management system, rationally implement HR and risk management, actively develop the innovative component of the business within a coherent development trajectory, based on the implementation of relevant tools. The conceptual vision of the marketing commodity policy management system is formulated, the polycontour space of the marketing commodity management system is illustrated and the two-factor morphological matrix for the identification of retailers’ online business marketing commodity strategy type is developed. The main provisions, principles and methodological approaches to HR and risk management of retailers’ online business are developed. The imperatives of HR-management retailers are improved based on the results of empirical researches. The scientific approach that considers loyalty of the personnel in axiological and axial dimensions and forms a favorable business climate is proposed. The basic aspects of parametric measurement of the retailers’ online business innovative component based on a qualitative classifier are formulated. The mechanism of the online business risk groups status identification is improved. It is based on their registration, verification and qualitative assessment of the occurrence probability in accordance with the developed taxonomy, which allows monitoring the risks frequency and analyzing the causes of changes in participatory management. The framework for online business risk management plan and the matrix for monitoring its implementation are developed simultaneously with the intelligent IT security system formation. They multiply the making of matured management decisions. The risk management directives for retailers’ online business are formulated and proposals to increase the level of cybersecurity, which creates the basis for the protection of confidential data, are represented. The systematic list of proposals for the implementation by of the policy of retailers’ online business harmonious development at the national and international levels is presented. It based on the results of the domestic Internet audience authentication and online byers’ triggers identification. The catalysts and inhibitors of online sales are determined, and accents of progressive persistent retailers’ development based on rational consistent online stores administration are offered. The scientific and methodological approach to identifying the trajectory of retailers’ online business (persistent, integration, co-adaptation) is justified. It based on the results of priority competitors clustering and online buyers’ evaluation of retailers’ marketing commodity policy. The system of indicators for assessing the impact strength of the competitive background heterogeneous components in the context of management of the retailers’ online business development in digital transformation is proposed. It is the quintessence of markers of improving operational business processes, rethinking business values, better understanding of online buyers’ preferences and establishing communication with them, creating a favorable business climate, which produces creative professionals with innovative thinking. The matrix of gradation-conversion shifts of discrete and continuous stages of online store is developed. It is an analytical-synthetic toolkit to optimize website performance metrics, safe traffic, minimize web pages loading time on mobile devices and computers and improve usability. The comprehensive system of step-by-step relevant measures to increase the efficiency of retailers’ online stores in different segments is proposed. The trajectories of retailers’ online business development in clusters are identified and the econometric model of adaptive marketing commodity policy management system is created. It takes into account the impact assessments of partial immanent components, serves as an identifier of marketing commodity strategy and a basis for high quality management. In order to generate alternative solutions, the practical HR-management recommendations for retailers in different segments are formulated. The HR-management postulates for retailers are developed, the qualitative linguistic assessments of retailers’ online business innovative component are determined and the effective marketing tools, means and technologies that promote the search and implementation of innovative projects are proposed. The key actions and activities for retailers to eliminate possible online business threats are presented and the continuum of unified measures to change risks status is developed. The practical implementation of these measures allows retailers to create a complementary background of interior development management. It is conducted the comparative analysis of the metrics for the measures implementation based on the construction of the matrix for monitoring the online business risk plan implementation. The practical recommendations for local retailers’ business optimization in Google are justified. Their implementation proved the increase of organic traffic, conversion and CTR. It is developed and actually confirmed the feasibility of using by retailers a valid micro-markup data with JSON-LD syntax and focus on the visual snippet appeal that will ensure the most advantageous retailers’ positions in the “Local Pack” block. The dynamic model of the critical mass of the retailer’s Facebook / Instagram business account is proposed. The model allows to monitor the nature and impact of active followers in social network users in order to adjust the current vector of activity and minimize marketing costs, as well as promotes accurate targeting and error-free setting of advertising placement. The applied aspects of customizing feeds in Facebook / Instagram business account of retailers based on the experience of potential buyers are presented. The compilers to increase the efficiency of interaction with buyers in the Internet are proposed and interpreted. The simulated model of the retailer’s response to negative feedback / comments from online buyers with the target audience desensitization according to the current situation is developed. en_US
dc.description.abstractalt2 Диссертационная работа посвящена разработке теоретико-методологических основ и практических рекомендаций по управлению развитием онлайн-бизнеса ритейлеров в условиях цифровой трансформации. Обосновано концепцию и предложено методологическую основу интериорного управления развитием онлайн-бизнеса ритейлеров на фоне цифровой трансформации. Сформирован методологический базис реконфигурирования конструкта бизнес-модели ритейлеров в транзитивный. Сформулировано концептуальное видение адаптивной системы управления маркетинговой товарной политикой ритейлеров в Интернете. Усовершенствован научно-методический подход к идентификации траектории развития онлайн-бизнеса ритейлеров и развиты основные положения параметрических измерений их инновационной составляющей на базе квалитативного классификатора. Обоснованы принципы и методические подходы к HR- и риск-менеджменту онлайн-бизнеса ритейлеров. Предложена система показателей оценки силы влияния гетерогенных составляющих конкурентного фона на ведение и управление развитием онлайн-бизнеса ритейлеров на фоне цифровой трансформации. Разработана матрица градационно-конверсионных сдвигов дискретного и континуального этапов функционирования интернет-магазина ритейлера. Определены стратегические направления SEO-оптимизации бизнеса ритейлеров в Google. Разработана динамическая модель критической массы Facebook / Instagram бизнес-аккаунта ритейлера и приведены прикладные аспекты кастомизации фидов в социальных сетях на базе опыта потенциальных покупателей. Предложена имитационная модель реагирования ритейлера на негативные отзывы / комментарии онлайн-покупателей с десенсибилизацией целевой аудитории согласно контексту текущей ситуации. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу