ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Попело, О. В.
dc.contributor.author Забаштанська, Т. В.
dc.contributor.author Чорна, К. О.
dc.date.accessioned 2021-06-09T07:51:06Z
dc.date.available 2021-06-09T07:51:06Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/22475
dc.description Popelo, О. V. Theoretical fundamentals of formation of the motivation system at the enterprise / О. V. Popelo, T. V. Zabashtanska, K. O. Chorna // Науковий вісник Полісся. - 2020. - № 2 (21). - C. 102-113. en_US
dc.description.abstract In modern conditions of aggravation of competition the question of creation of effective system of motivation of the personnel at the enterprise acquires extreme urgency. The level of employees’ thirst for work depends on the chosen system of motivation. That is why company executives need to rationally combine tangible and intangible methods of staff motivation. Foreign experience proves that intangible and tangible methods of motivation play an equally important role in organizing the work of subordinates. That is why the study of the process of choosing a method of staff motivation in the enterprise is becoming increasingly important, which confirms the relevance of the chosen to research topic. The article investigates the theoretical foundations of the formation of an effective system of motivation in the enterprise. The main motives that underlie motivation are highlighted. Motivation theories are outlined and analyzed. The analysis of the main components of the motivation system: tangible and intangible. The factors contributing to the formation of an effective system of motivation in the enterprise are revealed. Possibilities of combination of tangible and intangible types of motivation at the enterprise are substantiated. It has been proven that motivation has a significant impact on the life of every person and is a driving force in any economic activity. Everyone is an individual, so the goal of company leaders is to choose motivational factors in accordance with the individual qualities of employees. To get the maximum effect from the work of subordinates, the manager must determine the motives of each employee en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" en_US
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 2 (21)
dc.subject motivation en_US
dc.subject motive en_US
dc.subject material motivation en_US
dc.subject intangible motivation en_US
dc.subject мотивація en_US
dc.subject мотив en_US
dc.subject матеріальна мотивація en_US
dc.subject нематеріальна мотивація en_US
dc.title Theoretical fundamentals of formation of the motivation system at the enterprise en_US
dc.title.alternative Теоретичні засади формування системи мотивації на підприємстві en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 . В умовах загострення конкуренції надзвичайної актуальності набуває питання створення ефективної системи мотивації персоналу на підприємстві. Від обраної системи мотивації залежить рівень жаги працівників до роботи. Саме тому керівникам компаній необхідно раціонально поєднувати матеріальні й нематеріальні методи мотивації персоналу. Закордонний досвід доводить, що нематеріальні та матеріальні методи мотивації відіграють однаково важливу роль в організації праці підлеглих. Саме тому дослідження питання процесу обрання методу мотивації персоналу на підприємстві набуває дедалі більшого значення, що підтверджує актуальність обраної теми дослідження. У статті досліджено теоретичні засади формування дієвої системи мотивації на підприємстві. Виокремлено основні мотиви, які лежать в основі мотивації. Окреслено та проаналізовано теорії мотивації. Здійснено аналіз головних складових системи мотивації: матеріальних та нематеріальних. Розкрито фактори, що сприяють формуванню дієвої системи мотивації на підприємстві. Обґрунтовано можливості поєднання матеріальних та нематеріальних видів мотивації на підприємстві. Доведено, що мотивація має значний вплив на життя кожної людини та є рушійною силою в будь-якій господарській діяльності. Людина – це особистість, тому ключовим завданням керівників компанії є обрання мотиваційних важелів відповідно до індивідуальних якостей працівників. Для отримання максимального ефекту від праці підлеглих, керівнику необхідно визначити мотиви кожного працівника en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу