dc.contributor.author |
Гаценко, І. О.
|
|
dc.date.accessioned |
2021-10-04T13:12:52Z |
|
dc.date.available |
2021-10-04T13:12:52Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/23719 |
|
dc.description |
Гаценко, І. О. Основні аспекти викладання дисципліни «Фахова українська мова» для студентів технічних спеціальностей / І. О. Гаценко // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. – 2020. – Том 31 (70). – № 4. – Ч. 1. – С. 18 – 22. |
en_US |
dc.description.abstract |
Статтю присвячено розгляду основних аспектів викладання дисципліни «Фахова українська мова»
у технічному виші, проаналізовано професійні аспекти та результати навчання студентів різних
галузей знань і напрямів підготовки. Досліджено сучасний стан викладання професійної термінології,
перекладу, редагування, коригування наукових текстів.
У дослідженні порушено проблему використання ефективних методів навчання дисципліни «Фахова
українська мова» для студентів технічних спеціальностей, висвітлено особливості та переваги цих методів. Зазначено, що ефект уроку-конференції, формат круглого столу, рецензування професійних текстів,
використання інтернет-технологій в освіті як нові методи та підходи до навчання завжди урізноманітнюють практичне заняття, привертають увагу, зацікавлюють і сприяють активній роботі студента.
У статті проаналізовано різнотипні завдання: складання вторинних текстів (анотації, резюме,
реферати, доповіді); складання власне наукових повідомлень (огляд; відгук / рецензія; стаття); складання тези на певну тему для усного виступу (презентація доповіді, участь у діалогах, полілог); складання усної та письмової наукової промови. У статті наголошено на використанні цікавих інтерактивних методів навчання: «Інтерактивні завдання», «Тренувальні завдання», «Робота в групах».
Встановлено, що зазначені методи сприяють швидкому і якісному опануванню теоретичного матеріалу. Доведено, що виконання завдання на редагування як дієвий метод для запам’ятовування норм
літературної мови підвищує інтерес студентів до покращення рівня володіння українською мовою.
Зазначено, що принцип обґрунтованості, аргументованості, доказовості відповіді передбачає установку на повне, послідовне доказове висловлення своєї думки. Вихідним пунктом здійснення цього принципу
є така організація навчального процесу, коли студент поставлений перед необхідністю доводити свою
точку зору, свій варіант розв’язання проблеми, що зумовлює включення в модулі проєктних завдань, які
дозволяють інтегрувати знання студентів із різних галузей науки при вирішенні тієї чи іншої проблеми. |
en_US |
dc.language.iso |
uk |
en_US |
dc.publisher |
Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського |
en_US |
dc.subject |
методи навчання |
en_US |
dc.subject |
аспекти викладання |
en_US |
dc.subject |
професійна термінологія |
en_US |
dc.subject |
результати навчання |
en_US |
dc.subject |
основи професійного мовлення |
en_US |
dc.subject |
організація навчального процесу |
en_US |
dc.subject |
teaching methods |
en_US |
dc.subject |
aspects of teaching |
en_US |
dc.subject |
professional terminology |
en_US |
dc.subject |
learning outcomes |
en_US |
dc.subject |
basics of professional speech |
en_US |
dc.subject |
organization of educational process |
en_US |
dc.title |
Основні аспекти викладання дисципліни «Фахова українська мова» для студентів технічних спеціальностей |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstractalt1 |
The article is devoted to the consideration of the main aspects of teaching the discipline “Professional
Ukrainian language” in technical higher education, analyzed the professional aspects and learning outcomes
of students in various fields of knowledge and areas of training. The current state of teaching professional
terminology, translation, editing, correction of scientific texts is analyzed.
The study raises the issue of using effective teaching methods of the discipline “Professional Ukrainian
language” for students of technical specialties, highlights the features and benefits of these methods. It is
noted that the effect of the lesson-conference, round table format, review of professional texts, use of Internet
technologies in education as new methods and approaches to learning always diversify practical classes,
attract attention, interest and further promote active student work.
The article analyzes various types of tasks, namely: compilation of secondary texts (annotations, summaries,
abstracts, reports); compilation of actual scientific reports (review; review / review; article); drafting a thesis
on a specific topic for oral presentation (presentation of the report, participation in dialogues, polylogue);
preparation of oral and written scientific speech (participation in discussions, conferences, round tables, etc.,
ie the ability to draw up the results in the form of articles, reports at scientific and technical conferences,
presentations and educational and scientific reports. The article emphasizes the use of interesting interactive
teaching methods: “Interactive tasks”, “Training tasks”, “Work in groups”.
It is established that these methods contribute to the rapid and high-quality survey of theoretical material.
It is noted that the principle of validity, argumentation, provability of the answer provides for the installation
of a full, consistent, evidential expression of their opinion. In which the student fasts faced with the need to
prove their point of view, their version of the problem, which leads to the inclusion in the module of project
tasks that allow you to integrate the knowledge of students from different fields of science in solving a problem |
en_US |