dc.description.abstract |
The article discusses the approaches for marketing
budgeting of startups at a launch stage. There
is no single efficient approach to the generation
of a startup marketing budget. The selection of
the approach will depend on the unique characteristics
of the company and product, the target
audience and its geography, income, as well as
the source of funding (own funds, investor funds,
grants, loans, etc.). Marketing and advertising
costs in the budget of modern startups have
grown significantly over the past ten years due
to the following factors: platform consolidation,
competition on paid advertising channels, ad
blocking and the availability of marketing tools,
increased competition, and market saturation.
The article summarizes the recommendations
that will help to distribute the startup marketing
costs effectively. The proposed principles of
startup marketing budgeting should be adapted
to the conditions of the market environment and
the research results of the target audience. |
uk_UA |
dc.description.abstractalt1 |
У статті розглянуті підходи до маркетингового бюджетування стартапів на стадії запуску. Бюджетування є особливо важливим на почат-
кових етапах стартап-маркетингу. Наукові дослідження підтверджують, що для запуску нового стартап-продукту варто починати з оцінки
допустимого бюджет. Якщо компанія вже здійснює перші продажі, то підхід до формування маркетингового бюджету може бути заснованим
на відсотку від прибутку. Закордонні дослідження свідчать, що засновники стартапів на перших етапах запуску продукту витрачають 5%
-7% доходу на маркетинг. Обсяг витрат на стартап-маркетипнг може варіюватися залежно від розміру компанії та галузі. Маркетинговий
бюджет для запуску стартап-продукту зазвичай включає в себе витрати на дослідження ринку і цільової аудиторії, забезпечення конкурен-
тоспроможності продукту, інформування клієнтів про товар або послугу (реклама, SEO, SMM, промоакції, участь у виставках та інших
подіях тощо), брендинг, організацію логістики і збутової мережі. Розрізняють два види маркетингових бюджетів стартапів: бюджет на
запуск продукту та річний бюджет. У бюджеті на запуск продукту відображаються змінні витрати, пов'язані з виведенням нового товару
або послуги на ринок, у річному бюджеті – постійні маркетингові витрати за рік. Не існує єдиного ефективного підходу в сфері формування
маркетингового бюджету стартапа. Вибір підходу буде залежати від унікальних характеристик компанії та продукту, цільової аудиторії і
її географії, доходу, а також джерела фінансування (власні кошти, кошти інвестора, гранти, кредити або ін.). У бюджеті сучасних старта-
пів витрати на маркетинг і рекламу значно зросли за останні десять років, що обумовлено такими факторами: консолідація платформ,
конкуренція на платних каналах реклами, блокування реклами, доступність маркетингових інструментів, зростання конкуренції, насиче-
ність ринку. У статті узагальнені рекомендації щодо розподілу маркетингових витрат стартапу. Запропоновані принципи маркетингового
бюджетування стартапу повинні бути адаптовані до умов ринкового середовища та результатів досліджень цільової аудиторії. |
uk_UA |