dc.contributor.author |
Баженков, Є.
|
|
dc.date.accessioned |
2023-03-20T13:04:45Z |
|
dc.date.available |
2023-03-20T13:04:45Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/27012 |
|
dc.description |
Баженков, Є. Системно-функціональний концептуалізм стратегічного управління
освітньої галузі / Є. Баженков // Науковий вісник Полісся. - 2021. - № 2 (23). - С. 53-61. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглянуто системно-функціональний підхід до стратегічного
управління в освітній галузі. Перелічено та проаналізовано варіації управління, у яких
візуалізується методологія управління в освітній галузі. Визначено роль системно-
функціонального підходу в методології дослідження системи стратегічного управління в
освітній галузі. Проаналізовано систему стратегічного управління освітньої галузі.
Оприлюднено основні характеристики системи. Виокремлено сегменти системи управління в
освітній галузі. Охарактеризовано системний підхід до стратегічного управління в освітній
галузі. Надано основні складові системного підходу. Виокремлено основні орієнтири системи
стратегічного управління освітньої галузі. Проілюстровано логіку системно-функціонального
підходу до стратегічного управління в освітній галузі. Систематизовано основні функції
стратегічного управління в освітній галузі. Представлено основні функції в системі
стратегічного управління в освітній галузі. Зроблено висновки щодо системно-
функціонального підходу до стратегічного управління в освітній галузі. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Науковий вісник Полісся;№ 2 (23) |
|
dc.subject |
strategic management |
uk_UA |
dc.subject |
system-functional approach |
uk_UA |
dc.subject |
educational industry |
uk_UA |
dc.subject |
functions |
uk_UA |
dc.subject |
segments |
uk_UA |
dc.subject |
стратегічне управління |
uk_UA |
dc.subject |
системно-функціональний підхід |
uk_UA |
dc.subject |
освітня галузь |
uk_UA |
dc.subject |
функції |
uk_UA |
dc.subject |
сегменти |
uk_UA |
dc.title |
Системно-функціональний концептуалізм стратегічного управління освітньої галузі |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Systematic-functional approach to strategic management in the education industry |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.description.abstractalt1 |
The article considered a system-functional approach to strategic management in the
educational field. Management variations were listed and analyzed, which visualize management
methodology in the educational field. Such variations of management are administrative, dynamic,
integrative, quantitative, complex, marketing, normative, behavioral, process, situational, systemic,
functional. The role of the system-functional approach in the research methodology of the strategic
management system in the educational field was defined. The role consists in distinguishing the relevant
segments (elements) in the system objects of the intra-industry environment and determining their properties,
characteristic intra-industry role, i.e. functions in the activity of the system as a whole. The system of strategic
management in the educational field was described. This system is an adaptive, purposeful and multistructured
functional set of interacting elements that are responsible for the timely achievement of defined
intra-industry strategic goals. The main characteristics of the system were listed. A system-functional
approach to strategic management in the educational field was analyzed. Segments of the management
system in the educational sector were singled out, which ensure its functioning and permanent adaptation to
the influence of endogenous and exogenous factors. A systematic approach to strategic management in the
educational field was described. The main components of the system approach were listed. The effects that
characterize the system of strategic management in the educational sector were singled out. The main
orientations of the strategic management system in the educational sector were analyzed. The logic of the
system-functional approach to strategic management in the educational field was illustrated. The main
functions of strategic management in the educational sector were highlighted. The main functions in the
system of strategic management in the educational field were illustrated. Conclusions were made regarding
the system-functional approach to strategic management in the educational field. |
uk_UA |