Короткий опис(реферат):
У статті висвітлено історичні передумови та сучасні виклики інституціонального роз-
витку знаннєвої економіки, які постали перед Україною через воєнні дії на її території. Зроблено
припущення, що інновації провокують позитивні структурні зміни в економіці та суспільстві,
впливають на підвищення продуктивності економіки, сприяють її конкурентоздатності у гло-
бальному середовищі та забезпеченні стійких темпів регіонального розвитку в майбутньому.
Зазначено, що багато років в Україні відсутня ефективна інноваційна стратегія, яка б була ви-
знаною та задовольнила всі категорії сучасних інноваторів та експертних спільнот, а сьогодні
війна має всі шанси остаточно знищити ще наявні залишки науки та інновацій.
Зауважено, що відмінною особливістю нової фази технологічного розвитку людства є під-
вищена увага до знань, оскільки останні дедалі більше проявляють себе у вигляді безпосередньої
продуктивної сили. Вказано, що в умовах переходу до економіки знань треба готувати й нове
покоління педагогів, які насамперед мають опанувати нові технології в умовах масової інфор-
матизації суспільства.