Abstract:
У статті на засадах узагальнення теоретичного та прикладного базису у сфері економіки,
права, культури, визначено причини й особливості комерційної діяльності установ культури. Встановлено, що сучасна наука в більшості своїй ототожнює поняття «економічна діяльність», «підприємницька діяльність», «господарська діяльність», «комерційна діяльність». З огляду на те, що в
статті розмежовано ці поняття шляхом визначення ключових ознак економічної та підприємницької діяльності. Дослідження сутності категорії «комерційна діяльність» дозволило визначити
головну відмінність її від інших видів, яка розкривається у зосередженні уваги на товарообміні
чи торгівлі. Концептуалізовано співвідношення економічної, підприємницької, господарської і комерційної діяльності. Доведено, що економічна діяльність є більш широким поняттям, яке вбирає в
себе такі види, як підприємницька, господарська та комерційна діяльності. Виокремлено основні
види комерційних послуг установ культурної сфери. Встановлено, що основною причиною ведення
комерційної діяльності закладами культури є отримання додаткового доходу. З’ясовано, що не всі
платні форми соціально-культурної діяльності культурно-освітніх установ, театрів, філармоній,
народних колективів та виконавців розглядаються як підприємницькі. Окреслено додаткові як традиційні, так і нові форми фінансування закладів культури. Сформовано сучасний концепт розвитку
креативних індустрій в Україні, суть якого полягає у використанні так званого симбіозу форм економічної діяльності для поєднання споживчих, державних і фінансових інтересів закладів культури
та збалансування попиту та пропозиції у сфері культурних і креативних індустрій.