IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Особливості застосування маркетингових інструментів у сфері розважальних послуг на початкових стадіях реалізації проєкту в умовах цифровізації

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Забаштанська, Т. В.
dc.contributor.author Ремньова, Л. М.
dc.contributor.author Мурай, А.
dc.date.accessioned 2023-04-13T10:37:58Z
dc.date.available 2023-04-13T10:37:58Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/27148
dc.description Забаштанська, Т. Особливості застосування маркетингових інструментів у сфері розважальних послуг на початкових стадіях реалізації проєкту в умовах цифровізації / Т. Забаштанська, Л. Ремньова, А. Мурай // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2022. - № 3 (31). - С. 48-57. uk_UA
dc.description.abstract У статі було розглянуто особливості застосування деяких маркетингових інструментів у сфері розважальних послуг в умовах цифровізації на початкових стадіях реалізації проєкту на прикладі клубу віртуальної реальності «Dive VR». Було розглянуто роль та основні види рекламних інструментів при реалізації розважальних проєктів. Проаналізовано сучасні маркетингові інструменти, що доцільно використовувати для рекламування послуг в умовах цифровізації. Досліджено тенденції інтернет-реклами в Україні та проаналізовано її динаміку. Виявлено, що в України зростає обсяг реклами в Інтернеті, як одного із ключових напрямків реклами. Визначено особливості реалізації проєктів у сфері розважальних послуг на прикладі клубу віртуальної реальності «Dive VR» та внесено пропозиції щодо успішної промоції. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми і перспективи економіки та управління;№ 3 (31)
dc.subject advertising tools uk_UA
dc.subject Internet advertising uk_UA
dc.subject entertainment services uk_UA
dc.subject virtual reality club uk_UA
dc.subject project implementation uk_UA
dc.subject рекламні інструменти uk_UA
dc.subject інтернет-реклама uk_UA
dc.subject сфера розважальних послуг uk_UA
dc.subject клуб віртуальної реальності uk_UA
dc.subject реалізація проєкту uk_UA
dc.title Особливості застосування маркетингових інструментів у сфері розважальних послуг на початкових стадіях реалізації проєкту в умовах цифровізації uk_UA
dc.title.alternative Features of the application of marketing tools in the sphere of entertainment services at the initial stages of project іmplementation under the conditions of digitalization uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 In the article, using the example of the virtual reality club «Dive VR», the peculiarities of the use of marketing tools at the initial stages of the project in the field of entertainment services in the conditions of digitalization are considered. The role and types of advertising means in the implementation of entertainment projects are considered. It was determined that advertising is a complex of all types of promotion methods, each of which has a unique set of approaches to delivering information to the consumer. Modern marketing tools that can be used to advertise services are analyzed. Internet advertising trends in Ukraine were studied and their dynamics were analyzed. It has been studied that the volume of promotion of advertising on the Internet, as one of the key directions of its placement, is growing in Ukraine. It has been studied that in general, the online advertising market has been growing since 2021, when due to the COVID-19 pandemic, the peak of the demand for online advertising fell not only in Ukraine, but also in the whole world. In 2023, the Ukrainian online media market is expected to grow by an average of 8 % due to increased demand for online media advertising in the context of digitalization. The peculiarities of the implementation of projects in the field of entertainment services were determined using the example of the virtual reality club «Dive VR» and the introduction of the SMMmarketer position was proposed as the basis for successful promotion of the club in the city of Chernihiv. The economic efficiency of this project has been analyzed and the key benefits that «Dive VR» club can get by hiring an SMM-marketer have been identified: «Dive VR» club's image will improve and its revenue will increase. Marketing in social networks is one of the most effective ways of online advertising in the modern world, because most Ukrainians are active participants in social networks, which directly proportionally influence their choice of services, entertainment or goods. At the same time, each effectively organized project contributes to ensuring the stability of the functioning of the sphere of entertainment services uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу