dc.contributor.author |
Макоєдова, В.
|
|
dc.date.accessioned |
2023-05-09T11:33:43Z |
|
dc.date.available |
2023-05-09T11:33:43Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/27601 |
|
dc.description |
Макоєдова, В. Інформатизація процесів вступної кампанії в закладах вищої освіти / В. Макоєдова // Технічні науки та технології. - 2023. - № 1 (31). - С. 90-97. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті висвітлено сутність інформатизації процесів вступної кампанії в закладах вищої освіти. Побудовано модель (AS-IS) існуючих інформаційних зв’язків вступної кампанії на прикладі Державного торговельно-економічного університету. Визначено переваги від потенційної оптимізації інформаційних зв’язків, зображеної в моделі TO-BE. Продемонстровано можливу програмну реалізацію на прикладі програмного коду експорту до ЄДЕБО заяви, внесеної в інформаційну систему приймальної комісії закладу вищої освіти. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Технічні науки та технології;№ 1 (31) |
|
dc.subject |
Informatization |
uk_UA |
dc.subject |
Information Technology |
uk_UA |
dc.subject |
Higher Education Institution |
uk_UA |
dc.subject |
Introductory Campaign |
uk_UA |
dc.subject |
Information Flow |
uk_UA |
dc.subject |
AS-IS model |
uk_UA |
dc.subject |
TO-BE model |
uk_UA |
dc.subject |
інформатизація |
uk_UA |
dc.subject |
інформаційні технології |
uk_UA |
dc.subject |
заклад вищої освіти |
uk_UA |
dc.subject |
вступна кампанія |
uk_UA |
dc.subject |
інформаційні зв’язки |
uk_UA |
dc.subject |
модель AS-IS |
uk_UA |
dc.subject |
модель TO-BE |
uk_UA |
dc.title |
Інформатизація процесів вступної кампанії в закладах вищої освіти |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Informatization of introductory campaign processes in higher education institutions |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.description.abstractalt1 |
The complexity of the introductory campaign as a process and the significant consequences of its results cause the need
for implementation and constant improvements of information technologies in the process of informational support.
Actual scientific researches and issues analysis about informatization of introductory campaign processes in higher education
institutions showed that the problem of analysis and optimization of information flows of the introductory campaign in
higher education institutions remains unsolved and requires further research.
The purpose of the article is to analyze the informatization of the admissions campaign in higher education institution
and to optimize existing information flows.
The article highlights the essence of informatization of introductory campaign processes in higher education institutions.
As part of the research, the structural organization of information systems is considered, in which the support of each information
flow or group of flows of the higher education institution relies on a separate information system with the transfer of
necessary data to other systems. The AS-IS model of the existing information flows of the introductory campaign is based on
the example of the State University of Trade and Economics. The TO-BE model of the possible optimization of information
flows was built and the advantages were determined. The method of developing the TO-BE model of informational flows of the
introductory campaign is given. A part of the software code for sending an entrant’s request from the information system of the
admissions committee to the Inforesurs Unified State Electronic Database on Education is demonstrated.
The presented materials can be used by higher education institutions to improve conditions for informatization of introductory
campaign processes. |
uk_UA |