IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Інформатизація процесів вступної кампанії в закладах вищої освіти

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Макоєдова, В.
dc.date.accessioned 2023-05-09T11:33:43Z
dc.date.available 2023-05-09T11:33:43Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/27601
dc.description Макоєдова, В. Інформатизація процесів вступної кампанії в закладах вищої освіти / В. Макоєдова // Технічні науки та технології. - 2023. - № 1 (31). - С. 90-97. uk_UA
dc.description.abstract У статті висвітлено сутність інформатизації процесів вступної кампанії в закладах вищої освіти. Побудовано модель (AS-IS) існуючих інформаційних зв’язків вступної кампанії на прикладі Державного торговельно-економічного університету. Визначено переваги від потенційної оптимізації інформаційних зв’язків, зображеної в моделі TO-BE. Продемонстровано можливу програмну реалізацію на прикладі програмного коду експорту до ЄДЕБО заяви, внесеної в інформаційну систему приймальної комісії закладу вищої освіти. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Технічні науки та технології;№ 1 (31)
dc.subject Informatization uk_UA
dc.subject Information Technology uk_UA
dc.subject Higher Education Institution uk_UA
dc.subject Introductory Campaign uk_UA
dc.subject Information Flow uk_UA
dc.subject AS-IS model uk_UA
dc.subject TO-BE model uk_UA
dc.subject інформатизація uk_UA
dc.subject інформаційні технології uk_UA
dc.subject заклад вищої освіти uk_UA
dc.subject вступна кампанія uk_UA
dc.subject інформаційні зв’язки uk_UA
dc.subject модель AS-IS uk_UA
dc.subject модель TO-BE uk_UA
dc.title Інформатизація процесів вступної кампанії в закладах вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Informatization of introductory campaign processes in higher education institutions uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The complexity of the introductory campaign as a process and the significant consequences of its results cause the need for implementation and constant improvements of information technologies in the process of informational support. Actual scientific researches and issues analysis about informatization of introductory campaign processes in higher education institutions showed that the problem of analysis and optimization of information flows of the introductory campaign in higher education institutions remains unsolved and requires further research. The purpose of the article is to analyze the informatization of the admissions campaign in higher education institution and to optimize existing information flows. The article highlights the essence of informatization of introductory campaign processes in higher education institutions. As part of the research, the structural organization of information systems is considered, in which the support of each information flow or group of flows of the higher education institution relies on a separate information system with the transfer of necessary data to other systems. The AS-IS model of the existing information flows of the introductory campaign is based on the example of the State University of Trade and Economics. The TO-BE model of the possible optimization of information flows was built and the advantages were determined. The method of developing the TO-BE model of informational flows of the introductory campaign is given. A part of the software code for sending an entrant’s request from the information system of the admissions committee to the Inforesurs Unified State Electronic Database on Education is demonstrated. The presented materials can be used by higher education institutions to improve conditions for informatization of introductory campaign processes. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу