IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Інноваційна діяльність підприємства: місія, завдання та особливості організації

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Крилов, Д.
dc.date.accessioned 2023-06-13T12:57:40Z
dc.date.available 2023-06-13T12:57:40Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/28229
dc.description Крилов, Д. Інноваційна діяльність підприємства: місія, завдання та особливості організації / Д. Крилов // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2023. - № 1(33). - С. 7-14. uk_UA
dc.description.abstract У статті з’ясовано, що активізація інноваційної діяльності є одним із потужних шляхів досягнення ефективного розвитку підприємства, адже вона надає значні переваги в конкурентній боротьбі. Синтезування наявних поглядів на інноваційну діяльність підприємства дозволило розкрити її як організацію науково-дослідного процесу, спрямованого на створення та впровадження інновацій з метою їх подальшого використання на підприємстві з метою отримання прибутку. Мету інноваційної діяльності підприємства визначено як досягнення високого організаційно-управлінського, технологічного, науково-технічного рівня виробництва, що дозволить надати підприємству переваги в боротьбі з конкурентами як на внутрішньому, так і зовнішньому ринках. Її вирішення відбувається за рахунок виконання задач, серед яких основоположне значення займають максимізація прибутку, збільшення інноваційно-економічного потенціалу, забезпечення фінансової стійкості та економічної безпеки тощо. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка"
dc.relation.ispartofseries Проблеми і перспективи економіки та управління;№ 1 (33)
dc.subject ефективність діяльності uk_UA
dc.subject інноваційна діяльність підприємства uk_UA
dc.subject інновація uk_UA
dc.subject конкуренція uk_UA
dc.subject науково-технічний прогрес uk_UA
dc.subject ризикованість uk_UA
dc.subject efficiency of activity uk_UA
dc.subject innovative activity of the enterprise uk_UA
dc.subject innovation uk_UA
dc.subject competition uk_UA
dc.subject scientific and technical progress uk_UA
dc.subject riskiness uk_UA
dc.title Інноваційна діяльність підприємства: місія, завдання та особливості організації uk_UA
dc.title.alternative Innovative activities of the enterprise: mission, tasks and features of the organization uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article found out that the activation of innovative activity is one of the powerful ways to achieve effective development of the enterprise, because it provides significant advantages in the competition on the domestic and foreign markets. It was determined that in the scientific literature there are three main approaches to understanding the innovative activity of the enterprise as a process, system and activity. The synthesis of such views made it possible to reveal innovative activity as the organization of a scientific research process aimed at creating and implementing innovations with the aim of their further use at the enterprise for the purpose of obtaining profit. Among the main properties of innovative activity, implementation on a commercial basis, mandatory transformation into a new or modernized product or service, presentation of the result on the consumer market is singled out. The mission and goal of the enterprise's innovative activity are delineated, in particular the first is the basic, primary one, on the basis of which the goal aimed at achieving a high organizational-management, technological, scientific-technical level of production, which will give the enterprise advantages in the fight against competitors, should be formed in the future both in domestic and foreign markets. Achieving the main goal of the innovative activity of the enterprise occurs due to the fulfillment of tasks, among which the maximization of profit, increasing the innovation and economic potential of the enterprise, ensuring the financial stability of the enterprise and its economic security, increasing the market value of the enterprise, developing human capital, etc., are of fundamental importance. In addition, it is proposed to distinguish seven stages in the organization of innovative activities of the enterprise, as a result of which a new corporate strategy based on an innovative approach should be developed. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record