ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Безуглий, І. В.
dc.contributor.author Рябов, І. Б.
dc.contributor.author Рябова, Т. А.
dc.date.accessioned 2023-11-01T11:00:06Z
dc.date.available 2023-11-01T11:00:06Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/28940
dc.description Безуглий, І. Фактор діджиталізації туристичної реклами / І. Безуглий, І. Рябов, Т. Рябова // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2023. - № 2 (34). - С. 130-142. uk_UA
dc.description.abstract In order to evaluate the effectiveness of advertising in tourism, it is proposed to separately evaluate the economic and communicative aspects. Economic efficiency is determined by the ratio of results from the advertising budget. Communication efficiency is characterized by the degree of attraction of potential customers. The factors influencing the evaluation of the economic effectiveness of tourist advertising are summarized, including the use of various marketing tools, the inertia of consumer demand the instability of the tourist environment, seasonality, and the population's ability to pay. Popular directions for writing advertising articles in tourism are given. The ideas of the headings of the travel website pages or articles are highlighted. Marketing tools that affect the communicative effectiveness of tourist advertising are presented: development of an advertising appeal to consumers, use of SEO texts, development of the architecture of a tourist site, use of social SEO audit, orientation to sources of tourist travel reservations. It is recommended to use certain words and phrases, perform visual optimization, analyze the interaction of the site with search engines, and test the loading speed of the site pages among the SEO optimization tools for tourist advertising texts. Recommended electronic services for searching for keywords in advertising tourist texts. It is noted that the popularity of keywords depends on the season, current news, fashion for types of recreation. The rules of visual optimization of the site, the ratio of the amount of text to a unit of graphic material are given. Formulated requirements for the design of a tourist site. The main principles of developing an advertising appeal are presented: taking into account the specificity of the tourist product, targeting the target audience, determining the motives of consumers. Some aspects of conducting an advertising company in tourism are disclosed. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 2 (34)
dc.subject digitalization uk_UA
dc.subject SEO optimization uk_UA
dc.subject tourist advertising uk_UA
dc.subject copywriting uk_UA
dc.subject advertising appeal uk_UA
dc.subject діджиталізація uk_UA
dc.subject SEO-оптимізація uk_UA
dc.subject туристична реклама uk_UA
dc.subject копирайтинг uk_UA
dc.subject рекламне звернення uk_UA
dc.title Фактор діджиталізації туристичної реклами uk_UA
dc.title.alternative Factor of digitalization of tourist advertising uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 Для оцінки ефективності реклами в туризмі запропоновано окремо оцінювати економічний та комунікативний аспекти Узагальнено фактори, які впливають на оцінку економічної ефективності туристичної реклами. Наведено популярні напрями для написання рекламних статей в туризмі. Висвітлено ідеї заголовків сторінок туристичного сайту чи статей. Подано маркетингові інструменти, які впливають на комунікативну ефективність туристичної реклами. Рекомендовані електронні сервіси для пошуку ключових слів рекламних туристичних текстів. Наведені правила візуальної оптимізації сайту. Сформульовані вимоги щодо проектування туристичного сайту. Подано основні принципи розробки рекламного звернення: Розкриті деякі аспекти проведення рекламної компанії в туризмі. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу