ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Miková, Ľubica
dc.date.accessioned 2024-03-25T10:20:22Z
dc.date.available 2024-03-25T10:20:22Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/29868
dc.description Miková L. Design of a functional model of a three-wheeled mobile robot. Technical sciences and technologies, (3 (33)). С. 53-58. uk_UA
dc.description.abstract Mobile wheeled robots are one of the most widespread group of service robots today. The simplicity of their design and their ability to better negotiate difficult terrain places them at the forefront. In practice, it is possible to find a variety of mobile wheeled robots, which differ from each other in the number and arrangement of wheels, the variety of structural design, or the suspension of the wheels and their suspension. Current statistics confirm that mobile service robots on wheeled chassis are the most numerous design of all realized applications, technical practice has filled with the diversity of their design solutions. The diversity of wheeled mobile service robots is mainly in the design of the wheeled chassis, the solutions range from single-wheeled to multi-wheeled concepts, from simple variants of the chassis layout to special or combined systems. The purpose of the article is the design of a three-wheeled robot, which will include the derivation of a mathematical model, the construction of a simulation model and the creation of a model in CAD software. An important part of the robot analysis is a complete kinematic model of the mechanical system, which provides all the necessary kinematic quantities for both the dynamic model of the mechanical system (force application, link loading, sizing) and for control needs (synthesis of position and velocity controllers). It is mainly about the position and orientation of the end working point in time and the corresponding position of the individual links of the mechanism. The next step was the overall design of the electronic system by appropriately selecting the electronic components and also creating the overall electronic circuitry. Finally, an experimental realistic model of the mobile robot was created from the simulation results. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Технічні науки та технології;№ 3 (33)
dc.subject mobile robot uk_UA
dc.subject simulation uk_UA
dc.subject mathematical model uk_UA
dc.subject мобільний робот uk_UA
dc.subject моделювання uk_UA
dc.subject математична модель uk_UA
dc.title Design of a functional model of a three-wheeled mobile robot uk_UA
dc.title.alternative Проект функціональної моделі триколісного мобільного робота uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 Мобільні колісні роботи є однією з найпоширеніших на сьогоднішній день груп сервісних роботів. Простота їхньої конструкції та здатність краще долати складну місцевість робить їх передовими. На практиці можна зустріти різноманітні мобільні колісні роботи, які відрізняються один від одного кількістю та розташуванням коліс, різноманітністю конструкції або підвіскою коліс. Сучасна статистика підтверджує, що мобільні сервісні роботи на колісних шасі є найчисленнішими з усіх реалізованих додатків, технічна практика наповнила різноманітністю їх конструктивних рішень. Різноманітність колісних мобільних сервісних роботів полягає в основному в конструкції колісних шасі, рішення варіюються від одноколісних до багатоколісних концепцій, від простих варіантів компонування шасі до спеціальних або комбінованих систем. Метою статті є проектування триколісного робота, що включатиме виведення математичної моделі, побудову імітаційної моделі та створення моделі в программі CAD. Важливою частиною аналізу робота є повна кінематична модель механічної системи, яка надає всі необхідні кінематичні величини як для динамічної моделі механічної системи (прикладення сили, навантаження ланки, розмір), так і для потреб керування (поєднання положення і регуляторів швидкості). Кінематичну модель можна вивести з руху центру тяжіння (COG) мобільного колісного робота, який аналогічний руху матеріальної точки в площині, коли вона рухається в площині. Йдеться головним чином про положення та орієнтацію кінцевої робочої точки в часі та відповідне положення окремих ланок механізму. Окремі підсистеми, які складають загальну імітаційну модель робота, розроблені за допомогою блок-схем у Matlab/Simulink, у які задано попередньо отримані рівняння. Наступним кроком був загальний дизайн електронної системи шляхом відповідного вибору електронних компонентів, а також створення загальної електронної схеми. Нарешті, за результатами моделювання була створена експериментальна реалістична модель мобільного робота. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу