ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дмитрук, А.
dc.date.accessioned 2024-04-02T09:42:36Z
dc.date.available 2024-04-02T09:42:36Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/29927
dc.description Дмитрук, А. Чинники впливу на розвиток мережевого ритейлу / А. Дмитрук // Науковий вісник Полісся. - 2023. - N 2 (27). - С. 79-88. uk_UA
dc.description.abstract У статті обґрунтовано необхідність дослідження чинників впливу на розвиток мережевого ритейлу. Проведено огляд підходів науковців щодо розгляду чинників впливу на розвиток мережевого ритейлу. Здійснено систематизацію та запропоновано авторське бачення класифікації чинників впливу на розвиток мережевого ритейлу. Запропоновано класифікувати чинники впливу на розвиток мережевого ритейлу за такими ознаками: 1.За середовищем: ендогенні та екзогенні. 2.За характером впливу: позитивні та деструктивні. 3.За напрямом впливу: прямі та непрямі. 4.За тривалістю дії: постійні та тимчасові. 5.За охопленням впливу: загальні, специфічні та індивідуальні. 6. За ступенем урегульованості впливу: регульовані та нерегульовані. 7.За ступенем реалізації впливу: реальні та потенційні.8. За рівнем матеріалізації: традиційні та віртуальні. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 2 (27)
dc.subject чинники uk_UA
dc.subject мережевий ритейл uk_UA
dc.subject торгівля uk_UA
dc.subject роздрібна торгівля uk_UA
dc.subject економічні чинники uk_UA
dc.subject політичні чинники uk_UA
dc.subject соціальні чинники uk_UA
dc.subject ендогенні чинники uk_UA
dc.subject екзогенні чинники uk_UA
dc.subject factors uk_UA
dc.subject network retail uk_UA
dc.subject trade uk_UA
dc.subject retail trade uk_UA
dc.subject economic factors uk_UA
dc.subject political factors uk_UA
dc.subject social factors uk_UA
dc.subject endogenous factors uk_UA
dc.subject exogenous factors uk_UA
dc.title Чинники впливу на розвиток мережевого ритейлу uk_UA
dc.title.alternative Factors of influence on the development of network retail uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article justifies the necessity of researching the factors influencing the development of network retail trade. It is noted that the change in retail network work formats, turnover volumes, scalability and coverage of trade zones depends on a complex of factors, different in influence, nature, direction of action, intensity and time period. The author considered the approaches of scientists to the consideration of factors influencing the development of net-work retail trade. The systematization was carried out and the author's vision of the classification of influencing factors on the development of network retail trade was proposed. It is proposed to classify the factors affecting the development of network retail trade according to the following characteristics: 1. By environment: endogenous (organizational structure, management, person-nel qualifications, financial capacity) and exogenous (economic, political, demographic, scientific and technical, social, market, urban planning, infrastructure). 2. By nature of influence: positive (positive action) and destructive (negative action). 3. By direction of influence: direct (direct influence on network retail) and indirect (indirect influence on network retail). 4. By duration of action: permanent and temporary. 5. By volume of impact: general (general impact on network retail), specific (factors determined by the specifics of the location of the trade object) and individual (individualized factors). 6. According to the degree of regulation of influence: regulated (controlled by managers) and unregulated (not controlled by managers). 7. By the degree of realization of influence: real (in real time) and potential (perspective). 8. By level of materializa-tion: traditional (offline) and virtual (online). Economic,demographic, scientific-technical and social factors occupy an important place among external factors. The internal factors are suggested to include organizational structure, management, personnel qualifications, automated management system, financial capacity, location. It is noted that the factors of the internal and external environment can have both a positive and a negative impact on the development of network retail. It is substantiated that potential factors for the development of network retail areretail trade Industry 4.0 and Industry 5.0, logistics Industry 4.0 and logistics Industry 5.0. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу