IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Теоретичні засади професійно орієнтованого навчання математичних дисциплін для майбутніх інженерів-механіків

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пасов, Г. В.
dc.contributor.author Кологойда, А. В.
dc.contributor.author Корнієнко, С. П.
dc.contributor.author Мурашковська, В. П.
dc.date.accessioned 2024-04-29T09:14:18Z
dc.date.available 2024-04-29T09:14:18Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/30049
dc.description Теоретичні засади професійно орієнтованого навчання математичних дисциплін для майбутніх інженерів-механіків / Г. Пасов, А. Кологойда, С. Корнієнко, В. Мурашковська // Технічні науки та технології. - 2024. - № 1(35). - С. 18-31. uk_UA
dc.description.abstract Дослідження вказує на актуальність та важливість вдосконалення підходів до навчання математичних дисциплін для майбутніх інженерів-механіків з урахуванням їхніх професійних потреб та реальних викликів сучасної індустрії. Аналіз сучасних методів навчання дозволяє виявити недоліки та прогалини в підготовці здобувачів вищої освіти, а рекомендації щодо інтеграції математичних дисциплін з інженерною практикою, використання інноваційних методів навчання, адаптації до індивідуальних потреб та співпраці з промисловістю можуть значно покращити якість підготовки майбутніх інженерів-механіків. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Технічні науки та технології;№ 1 (35)
dc.subject professional-oriented training uk_UA
dc.subject mathematics uk_UA
dc.subject mechanical engineers uk_UA
dc.subject integration uk_UA
dc.subject innovative methods uk_UA
dc.subject adaptation uk_UA
dc.subject efficiency uk_UA
dc.title Теоретичні засади професійно орієнтованого навчання математичних дисциплін для майбутніх інженерів-механіків uk_UA
dc.title.alternative Theoretical foundations of professionally-oriented education of mathematical disciplines for future mechanical engineers uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 Research and training of professional-oriented mathematical skills of mechanical engineers remains extremely relevant. Mechanical engineering remains one of the key industries where a good understanding and application of mathematical concepts is crucial. Currently, the use of computers in the educational process opens up wide opportunities. Therefore, modern professional training of mechanical engineers requires a deep understanding of mathematical concepts and their application in real engineering tasks. Current research in mathematics education for mechanical engineers emphasizes a hands-on approach based on real engineering tasks and uses visual and interactive tools to better understand abstract mathematical concepts. Given the rapid changes in the industry and the development of new technologies, there is a need to develop learning approaches that allow students to quickly adapt to new challenges and situations. The purpose of the article is to analyze and systematize the key theoretical aspects related to the integration of mathematics in the study of engineering mechanics in order to prepare specialists for successful professional activity. The current state of studying mathematics for mechanical engineers is analyzed. This study indicates the relevance and importance of improving approaches to the study of mathematical disciplines, taking into account professional needs and real challenges of modern industry. The analysis of modern teaching methods allows to identify shortcomings in the training of students, and recommendations on the integration of mathematical disciplines with engineering practice, the use of innovative teaching methods, adaptation to individual needs and cooperation with industry can significantly improve the quality of training of future mechanical engineers. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу