ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Нагорна, Н. С.
dc.date.accessioned 2024-07-03T11:34:30Z
dc.date.available 2024-07-03T11:34:30Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/30362
dc.description Нагорна, Н. С. Міждисциплінарний зміст поняття «партисипація» / Н. С. Нагорна //Проблеми сучасної психології. - 2022. - № 3. - С. 108-115. uk_UA
dc.description.abstract У статті аналізуються особливості дослідження міждисциплінарного змісту поняття «партисипація». Спираючись на результати вітчизняних і зарубіжних наукових пошуків, вказується, що специфіка такого пошуку визначається насамперед галуззю знань, у якій відбувається розвідка. Родовими сферами сучасних науково-практичних досліджень партисипації є публічне управління та політологія. Саме тому зміст партисипації тут наповнюється залученням особистості у процеси громадської участі, управління, як на державному, так і на локальному рівнях, контролем за реалізацією політик відповідного рівня. Фінансово-економічний аспект партисипації досліджено в розрізі регіональної економіки: участь різних суб’єктів у процесах накопичення, опрацювання й освоєння різного роду ресурсів, а також контроль за їх використанням (бюджети участі у громадах, проєкти матеріально-технічної допомоги тощо). Висвітлено, що аспект залучення саме працівників різних рівнів до співпраці для розвитку організації, як специфічну рису партисипації, досліджує менеджмент: розроблення та побудова стратегічних концепцій розвитку організації, проєкти розвитку кар’єри персоналу, мотиваційний компонент залучення, особливості комунікації та робота команди. Аналізується специфіка змістового наповнення та практичного застосування партисипативних практик у зарубіжній і вітчизняній медицині: від взаємодії для інформування (в Україні) до активного залучення до спільної роботи над системними змінами. Розглянуто сутність «партисипації» крізь призму педагогіки: участь суб’єктів в освітньому процесі, ініціювання ними інноваційних форм і методів взаємодії в освітньому середовищі. Підкреслено, що в розрізі психологічної науки розуміння партисипації має свою специфіку залежно від галузі: політична, організаційна, соціальна тощо. У висновках сформовано базове розуміння поняття «партисипація» як процес та результати спільної участі окремих особистостей та їх груп у напрацюванні практичних рішень щодо: розв’язання або поліпшення гостроти наявних соціальних викликів; стратегій і політик розвитку громад uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми сучасної психології;№ 3
dc.title Міждисциплінарний зміст поняття «партисипація» uk_UA
dc.title.alternative Interdisciplinary meaning of term participation uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article analyzes the research peculiarities of the interdisciplinary concept of “participation”. Based on the results of domestic and foreign scientific searches, it is indicated that the specifics of such a search is determined, first of all, by the field of knowledge in which the research takes place. The related areas of modern scientific and practical research on participation are public administration and political science. That is why the content of participation here is filled with the involvement of the individual in the processes of public participation, management, both at the state and local level, and control over the implementation of policies at the appropriate level. The financial and economic aspect of participation has been studied in terms of the regional economy: the participation of various subjects in accumulation, processing and development of various kinds of resources, as well as control over their use (budgets of participation in communities, projects of material and technical assistance, etc.). It has been highlighted that management studies the aspect of involving employees of different levels in cooperation for the development of the organization, as a specific feature of participation: the development and construction of strategic concepts for the development of the organization, projects for personnel career development, the motivational component of involvement, features of communication and team work. The specifics of meaningful content and practical application of participatory practices in foreign and domestic medicine have been analyzed: from interaction for informing (in Ukraine) to active involvement in joint work on systemic changes. The essence of “participation” has been studies through the prism of pedagogy: the participation of subjects in the educational process, their initiation of innovative forms and methods of interaction in the educational environment. It has been emphasized that in terms of psychological science, the understanding of participation has its own specificity depending on the field: political, organizational, social and others. In the conclusion a basic understanding of the concept of “participation” as a process and results of joint participation of individuals and their groups in the development of practical solutions regarding: solving or improving the severity of existing social challenges; strategies and policies of community development, has been formulated. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу