Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Мельничук, Н. Ю.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2018-11-07T09:04:20Z | |
dc.date.available | 2018-11-07T09:04:20Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://ir.stu.cn.ua/123456789/17023 | |
dc.description | Мельничук, Н. Ю. Бюджетний менеджмент в системі державного регулювання: теорія, методологія, практика : дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.08 / Н. Ю. Мельничук. - Чернігів 2018. - 518 с. | en_US |
dc.description.abstract | Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретико-методологічних засад становлення й розвитку бюджетного менеджменту в системі державного регулювання та розробці науково-методичних і практичних рекомендацій щодо його вдосконалення. Запропоновано концептуальний підхід «Entity-Relationship-Result» Management на основі якого розроблено концептуальну семантичну модель розуміння бюджетного менеджменту в системі державного регулювання. Обґрунтовано взаємовплив і взаємозалежність державного регулювання та бюджетного менеджменту в умовах нестабільності; бюджетного менеджменту та соціально-економічного розвитку; соціально-економічного розвитку та державного регулювання, що дало можливість виокремити види нестабільності та обґрунтувати наявність бюджетної нестабільності. Набули подальшого розвитку підходи до уточнення змістового наповнення бюджетного планування, що дозволило сформувати аналітичний інструментарій оцінювання планування доходів і видатків бюджету шляхом розрахунку показників результативності бюджетного менеджменту. Сформовано методологічну конфігурацію реалізації бюджетного менеджменту, яка відображає цілісну методологію дослідження бюджетного менеджменту в системі державного регулювання. Удосконалено методичний інструментарій бюджетного прогнозування на основі метрологічного підходу, що дозволяє сформувати інформаційний базис для розробки обґрунтованих пропозицій щодо підвищення результативності планування бюджетних доходів, визначення перспективних напрямів їх використання та своєчасного корегування бюджетної політики. Обґрунтовано науковий підхід до виокремлення ризиків бюджетного менеджменту в результаті доведення впливу макроекономічних показників на його результативність. Запропоновано науково-методичний підхід до підвищення ефективності бюджетного контролю за рахунок виокремлення його стадій (початкової, планової, організаційної, завершальної) згідно з етапами бюджетного процесу, які враховують можливість застосування різних видів бюджетного контролю. Розроблено науково-методичний підхід до оцінки ефективності бюджетного менеджменту, що дозволяє оцінити ефективність бюджетного менеджменту в Україні порівняно з іншими державами. Обґрунтовано практичні рекомендації щодо підвищення реальної участі громадськості в обговоренні управлінських рішень у бюджетному процесі, які, на відміну від існуючих, передбачають розробку Дорожньої карти бюджетної грамотності. Запропоновано комплексне наукове бачення бюджетного контролю, яке сприяло розробці перспективних напрямів розвитку бюджетного контролю в Україні. Розроблено проактивний механізм бюджетного менеджменту. Запропоновано концептуальну основу створення й розвитку інтегрованої інформаційної системи е-бюджет в Україні. | en_US |
dc.language.iso | uk | en_US |
dc.publisher | Чернігів | en_US |
dc.subject | бюджетний менеджмент | en_US |
dc.subject | бюджетні відносини | en_US |
dc.subject | державне управління | en_US |
dc.subject | доходи бюджету | en_US |
dc.subject | видатки бюджету | en_US |
dc.subject | методологія бюджетного менеджменту | en_US |
dc.subject | бюджетне прогнозування | en_US |
dc.subject | бюджетне планування | en_US |
dc.subject | бюджетний контроль | en_US |
dc.subject | бюджетный менеджмент | en_US |
dc.subject | бюджетные отношения | en_US |
dc.subject | государственное управление | en_US |
dc.subject | доходы бюджета | en_US |
dc.subject | расходы бюджета | en_US |
dc.subject | методология бюджетного менеджмента | en_US |
dc.subject | бюджетное прогнозирование | en_US |
dc.subject | бюджетное планирование | en_US |
dc.subject | бюджетный контроль | en_US |
dc.subject | budget management | en_US |
dc.subject | budgetary relations | en_US |
dc.subject | public administration | en_US |
dc.subject | budget revenues | en_US |
dc.subject | budget expenditures | en_US |
dc.subject | methodology of budget management | en_US |
dc.subject | budget forecasting | en_US |
dc.subject | budget planning | en_US |
dc.subject | budget control | en_US |
dc.title | Бюджетний менеджмент в системі державного регулювання: теорія, методологія, практика | en_US |
dc.title.alternative | Бюджетный менеджмент в системе государственного регулирования: теория, методология, практика | en_US |
dc.title.alternative | Budget management in the state regulation system: theory, methodology, practice | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.description.abstractalt1 | Диссертация посвящена теоретико-методологическим основам становления и развития бюджетного менеджмента в системе государственного регулирования и разработке научно-методических и практических рекомендаций по его совершенствованию. Предложен концептуальный подход «Entity-Relationship-Result» Management, на базе которого разработана концептуальная семантическую модель понимания бюджетного менеджмента в системе государственного регулирования, что будет способствовать повышению роли бюджетного менеджмента при разработке стратегических основ бюджетной политики и обеспечении выполнения функций органов государственной власти и органов местного самоуправления. Обоснованы взаимовлияние и взаимозависимость государственного регулирования и бюджетного менеджмента в условиях нестабильности; бюджетного менеджмента и социально-экономического развития; социально-экономического развития и государственного регулирования, что дало возможность выделить виды нестабильности (финансовую, социальную, экономическую, политическую) и обосновать наличие бюджетной нестабильности. Получили дальнейшее развитие подходы к уточнению смыслового наполнения бюджетного планирования, что позволило сформировать аналитический инструментарий оценки планирования доходов и расходов бюджета путем расчета показателей результативности бюджетного менеджмента. Обосновано методологический инструментарий изучения бюджетного менеджмента, отражающие целостную методологию исследования бюджетного менеджмента в системе государственного регулирования в когнитивном аспекте. Это дает возможность улучшить методический и инструментальный аппараты бюджетного менеджмента с позиций его государственного регулирования. Обоснован научный подход к выделению рисков бюджетного менеджмента в результате доказательства влияния макроэкономических показателей на его результативность, что позволило подтвердить взаимозависимость государственного регулирования и бюджетного менеджмента в условиях нестабильности. Предложен научно-методический подход к повышению эффективности бюджетного контроля за счет выделения его стадий (начальной, плановой, организационной, завершающей) согласно этапам бюджетного процесса, которые учитывают возможность применения разных видов бюджетного контроля, что стало основой для разработки предложений по совершенствованию бюджетного процесса. Разработан научно-методический подход к оценке эффективности бюджетного менеджмента, что позволяет оценить эффективность бюджетного менеджмента в Украине по сравнению с другими государствами. Обоснованы практические рекомендации по расширению реального участия общественности в обсуждении управленческих решений в бюджетном процессе, которые в отличие от существующих, предусматривают разработку Дорожной карты бюджетной грамотности, включающей пять этапов. При их реализации происходит взаимодействие участников соответствующих мероприятий, это создает возможности для взаимообусловленного сотрудничества органов государственной власти, органов местного самоуправления и научно-учебных учреждений в вопросах бюджетного менеджмента. Предложено комплексное научное видение бюджетного контроля, которое способствовало разработке перспективных направлений развития бюджетного контроля в Украине. Сформирована концептуальная основа развития бюджетного менеджмента в системе государственного регулирования на базе проактивного подхода, который включает проактивны обоснование главных теоретических положений, расширение смыслового наполнения категориального аппарата, конкретизацию управленческого инструментария, разработку соответствующего механизма, характеристику этапов бюджетного процесса и управленческих отношений, что позволило разработать предложения по применению интегрированных информационных технологий в бюджетном процессе. Обосновано, что под э-бюджетом необходимо понимать систему организации государственного управления, предусматривающую взаимодействие органов государственной власти между собой, с органами местного самоуправления и населением независимо от места их расположения, с применением интегрированных информационных технологий с целью повышения эффективности формирования и использования бюджетных средств и обеспечения результативности бюджетного менеджмента в системе государственного регулирования. Это позволило предложить концептуальную основу создания и развития в Украине интегрированной информационной системы е-бюджет. Предложено концептуальную основу создания и развития интегрированной информационной системы э-бюджет. | en_US |
dc.description.abstractalt2 | The thesis is devoted to substantiation of theoretical and methodological principles on formation and development of budget management in the state regulation system and development of scientific-methodological and practical recommendations for its improvement. Conceptual approach «Entity-Relationship-Result» Management is proposed, based on which, the conceptual semantic model of budget management understanding in the state regulation system is produced. Mutual influence and interdependence of state regulation and budget management in conditions of instability; budget management and socio-economic development; socio-economic development and state regulation are grounded, which made it possible to isolate instability and justify the existence of budgetary instability. Approaches to refine the content on budget planning are further developed, which made it possible to form analytical instruments for evaluating the planning of budget revenues and expenditures by calculating the indicators of budget management performance. The methodological configuration of the budget management implementation, which reflects the holistic methodology of the budgetary management study in the state regulation system, is formed. Methodical instruments for budget forecasting based of the metrological approach, which allows us to form an information basis for the development of substantiated proposals to increase the effectiveness of budget revenue planning, define perspective directions of their use and timely correct budget policy, are improved. The scientific approach to distinguishing risks of budgetary management as a result of the influence of macroeconomic indicators on its effectiveness is substantiated. Scientific-methodical approach to increase the efficiency of budget control by the selection of its stages (initial, planning, organizational, final) according to the stages of budget process, which take into account the possibility of applying different types of budget control, is proposed. The scientific-methodical approach to the estimation of the budget management efficiency, which makes it possible to assess the effectiveness of budget management in Ukraine in comparison with other states, is developed. Practical recommendations for raising real public participation in the discussion of administrative decisions in the budget process, which, in contrast to the existing, provide for the development of a Roadmap for budget literacy, are substantiated. The comprehensive scientific vision of budget control, which contributed to the development of promising directions for the development of fiscal control in Ukraine, is proposed. The proactive mechanism of budget management is developed. The conceptual basis for creation and development of the integrated e-budget information system in Ukraine is proposed. | en_US |