IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Ознаки та наслідки обходу закону в міжнародному приватному праві України

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Барабаш, А. Г.
dc.contributor.author Никипорець, І. О.
dc.date.accessioned 2023-05-17T07:29:56Z
dc.date.available 2023-05-17T07:29:56Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/27669
dc.description Барабаш, А. Г. Ознаки та наслідки обходу закону в міжнародному приватному праві України / А. Г. Барабаш, І. О. Никипорець // Юридичний науковий електронний журнал, 2021. - № 5. - С. 45-48. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена дослідженню ознак і наслідків обходу закону в міжнародному приватному праві України. З легітимного й доктринальних визначень обходу закону авторки статті виділяють такі ознаки: поняття обходу закону пов’язується з незастосуванням прив’язки колізійної норми Закону України «Про міжнародне приватне право»; обхід закону втілюється в активних вольових діях суб’єкта, які можуть здійснюватися як у формі умислу, так і з необережності; обхід закону є правопорушенням, специфічність якого проявляється в юридичній відповідальності; юридична відповідальність за обхід закону полягає в невизнанні державою наслідків обходу закону. Правочин, який виник унаслідок обходу закону, є нікчемним і може бути оскарженим у суді. Першу групу нікчемних правочинів, які виникають унаслідок обходу закону, авторки статті пов’язують із недодержанням форми правочину, передбаченої Законом України «Про міжнародне приватне право». У науковому дослідженні аналізуються вимоги до форми правочину в контексті застосування різних колізійних прив’язок до регулювання такого правочину. Другу групу нікчемних правочинів, які виникають унаслідок обходу закону, становлять правочини, укладені особами, які не мають потрібного обсягу дієздатності. У статті аналізуються способи визначення дієздатності фізичної та юридичної особи в контексті застосування відповідних колізійних прив’язок. Наголошено, що встановлення місцеперебування юридичної особи не досить для з’ясування її правосуб’єктності. Після визначення, законодавством якої країни регулюється правосуб’єктність юридичної особи, доцільно з’ясувати організаційно-правову форму юридичної особи й цілі її діяльності згідно з установчим документом. Третя група правочинів, яка може виникати в міжнародно-правових відносинах і є наслідком обходу закону, представлена правочинами, які порушують публічний порядок у державі чи суспільстві. Нормативні й доктринальні дефініції публічного порядку дуже широкі. У статті обґрунтовується думка про те, що інститут публічного порядку є не лише правовим надбанням, але й охоплює інші соціальні норми в суспільстві. Звідси пропонується висновок про те, що суди повинні трактувати публічний порядок в залежності від реальних обставин, що склалися. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Запоріжжя uk_UA
dc.relation.ispartofseries ;№ 5
dc.subject обхід закону uk_UA
dc.subject прив’язка uk_UA
dc.subject колізійна норма uk_UA
dc.subject нікчемний правочин uk_UA
dc.subject правопорушення uk_UA
dc.subject форма правочину uk_UA
dc.subject обсяг дієздатності, uk_UA
dc.subject публічний порядок uk_UA
dc.subject bypassing of the law uk_UA
dc.subject binding uk_UA
dc.subject conflict rule uk_UA
dc.subject insignificant transaction uk_UA
dc.subject offense uk_UA
dc.subject form of transaction uk_UA
dc.subject scope of legal capacity uk_UA
dc.subject public order uk_UA
dc.title Ознаки та наслідки обходу закону в міжнародному приватному праві України uk_UA
dc.title.alternative Signs and consequences of bypassing the law in the international private law of Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article is devoted to the study of the signs and consequences of bypassing of the law in private international law of Ukraine. The authors of the article distinguish the following features from the legitimate and doctrinal definitions of bypassing of the law: the concept of bypassing of the law is associated with the non-application of the conflict rule of the Law of Ukraine “About Private International Law”; bypassing of the law is embodied in the active volitional actions of the subject, which can be carried out both in the form of intent and negligence; bypassing of the law is an offense, the specificity of which is manifested in legal liability; legal responsibility for bypassing the law lies in the state’s failure to recognize the consequences of bypassing the law. A transaction that has arisen as a result of bypassing the law is null and void and can be challenged in court. The authors of the article connect the first group of insignificant transactions that arise as a result of bypassing of the law with non-compliance with the form of the transaction provided by the Law of Ukraine “About Private International Law”. The research analyzes the requirements for the form of the transaction in the context of the application of various conflicting links to the regulation of this transaction. The second group of insignificant transactions that arise as a result of bypassing of the law are transactions concluded by persons who do not have the required amount of legal capacity. The article analyzes the methods of determining the legal capacity of individuals and legal entities in the context of the application of the relevant conflict of laws. It is emphasized that establishing the location of a legal entity is not sufficient to determine its legal personality. After determining the legislation of the country which regulates the legal personality of a legal entity, it is advisable to find out the organizational and legal form of the legal entity and the goals of its activities in accordance with the constituent document. The third group of transactions, which may arise in international legal relations and are a consequence of bypassing of the law, is represented by transactions that violate public order in the state or society. Normative and doctrinal definitions of public order are very broad. The article substantiates the idea that the institution of public order is not only a legal property, but also covers other social norms in society. This proposes the conclusion that courts should interpret public order depending on the actual circumstances. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record