Короткий опис(реферат):
У статті проведено обґрунтування особливостей стратегічного планування
зовнішньоекономічної діяльності підприємств для різних сфер діяльності.
У результаті було з’ясовано, що ЗЕД - це складне явище, яке передбачає продаж
товарів і послуг і стосується всіх сфер діяльності підприємства. Визначено, що до переваг ЗЕД відносяться: розширені ринкові можливості; диверсифікація ризиків; доступ до
нових ресурсів; економія від масштабу та обсягу; поліпшення іміджу бренду. Проблеми
ЗЕД є: різні мови та культури; регуляторні та правові складності; логістичні та операційні проблеми; фінансові ризики; конкуренція та бар’єри для входу на ринок.
Ключовими факторами при реалізації стратегії ЗЕД є: глобальний підхід і мислення
у всього підприємства; чітка мотивація та відданість ЗЕД; відповідна адаптація до особливостей ринку; проактивний пошук можливостей зростання на зовнішніх ринках.
Уточнено, що ЗЕД підприємств — це динамічний процес, який пояснюється використанням теоретичних моделей із різними підходами, які, загалом, зазвичай об’єднують у дві великі тенденції: ті, що дотримуються традиційного підходу до процесу
інтернаціоналізації (послідовний або крок за кроком) і ті, які пропонують альтернативні моделі. Слід розуміти, що стратегія ЗЕД є частиною корпоративної стратегії
компанії, і що організація повинна просувати міжнародну культуру наскрізно, починаючи з керівництва. Проте компанії повинні бути мотивовані, починаючи процес ЗЕД.
Для того, щоб гарантувати успішну роботу за кордоном, необхідний мінімум ключових факторів.
Емпіричні результати показують, що стратегічного планування ЗЕД є особливим видом стратегії, і його можна описати як складний і багатовимірний процес прийняття рішень. У цьому процесі недостатньо розробити та спланувати корпора тивну глобальну стратегію, тому що її успішна реалізація включає деякі інші та
відповідні виклики та особливості для різних сфер діяльності.