IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Стратегічне планування зовнішньоекономічної діяльності підприємств: особливості для різних сфер діяльності

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Куліш, Д.
dc.date.accessioned 2023-10-23T17:41:07Z
dc.date.available 2023-10-23T17:41:07Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/28925
dc.description Куліш, Д. Стратегічне планування зовнішньоекономічної діяльності підприємств: особливості для різних сфер діяльності / Д. Куліш // Науковий вісник Полісся. - 2023. - № 1 (26). - С. 211-222. uk_UA
dc.description.abstract У статті проведено обґрунтування особливостей стратегічного планування зовнішньоекономічної діяльності підприємств для різних сфер діяльності. У результаті було з’ясовано, що ЗЕД - це складне явище, яке передбачає продаж товарів і послуг і стосується всіх сфер діяльності підприємства. Визначено, що до переваг ЗЕД відносяться: розширені ринкові можливості; диверсифікація ризиків; доступ до нових ресурсів; економія від масштабу та обсягу; поліпшення іміджу бренду. Проблеми ЗЕД є: різні мови та культури; регуляторні та правові складності; логістичні та операційні проблеми; фінансові ризики; конкуренція та бар’єри для входу на ринок. Ключовими факторами при реалізації стратегії ЗЕД є: глобальний підхід і мислення у всього підприємства; чітка мотивація та відданість ЗЕД; відповідна адаптація до особливостей ринку; проактивний пошук можливостей зростання на зовнішніх ринках. Уточнено, що ЗЕД підприємств — це динамічний процес, який пояснюється використанням теоретичних моделей із різними підходами, які, загалом, зазвичай об’єднують у дві великі тенденції: ті, що дотримуються традиційного підходу до процесу інтернаціоналізації (послідовний або крок за кроком) і ті, які пропонують альтернативні моделі. Слід розуміти, що стратегія ЗЕД є частиною корпоративної стратегії компанії, і що організація повинна просувати міжнародну культуру наскрізно, починаючи з керівництва. Проте компанії повинні бути мотивовані, починаючи процес ЗЕД. Для того, щоб гарантувати успішну роботу за кордоном, необхідний мінімум ключових факторів. Емпіричні результати показують, що стратегічного планування ЗЕД є особливим видом стратегії, і його можна описати як складний і багатовимірний процес прийняття рішень. У цьому процесі недостатньо розробити та спланувати корпора тивну глобальну стратегію, тому що її успішна реалізація включає деякі інші та відповідні виклики та особливості для різних сфер діяльності. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка» uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 1 (26)
dc.subject strategic planning uk_UA
dc.subject foreign economic activity uk_UA
dc.subject features uk_UA
dc.subject стратегічне планування uk_UA
dc.subject зовнішньоекономічна діяльність uk_UA
dc.subject особливосты uk_UA
dc.title Стратегічне планування зовнішньоекономічної діяльності підприємств: особливості для різних сфер діяльності uk_UA
dc.title.alternative Strategizing foreign economic activity in the context of entering foreign markets uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article substantiates the features of strategic planning of foreign economic activity of enterprises for various fields of activity. As a result, it was found out that foreign economic activity is a complex phenomenon that involves the sale of goods and services and concerns all areas of activity of the enterprise. It is determined that the advantages of foreign economic activity include: expanded market opportunities; diversification of risks; access to new resources; savings in scale and volume; improvement of the brand image. The problems of foreign economic activity are: different languages and cultures; regulatory and legal difficulties; logistical and operational problems; financial risks; competition and barriers to entry to the market. The key factors in implementing the foreign economic activity strategy are: a global approach and thinking of the entire enterprise; clear motivation and commitment to foreign economic activity; appropriate adaptation to market characteristics; proactive search for growth opportunities in foreign markets. It is clarified that the foreign economic activity of enterprises is a dynamic process, which is explained by the use of theoretical models with different approaches, which, in general, are usually combined into two large trends: those that adhere to the traditional approach to the internationalization process (sequential or step — by-step) and those that offer alternative models. It should be understood that the foreign economic activity strategy is part of the company's corporate strategy, and that the organization should promote international culture through and through, starting with management. However, companies need to be motivated when starting the foreign economic activity process. In order to guarantee successful work abroad, a minimum of key factors is necessary. Empirical results show that strategic planning of foreign economic activity is a special type of strategy, and it can be described as a complex and multidimensional decisionmaking process. In this process, it is not enough to develop and plan a corporate global strategy, because its successful implementation includes some other and relevant challenges and features for different areas of activity uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу