IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Трансформація сервіс-менеджменту міських ветеринарних клінік як засіб підвищення їхньої конкурентоспроможності

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Повна, С. В.
dc.contributor.author Сакун, В.
dc.date.accessioned 2024-04-22T12:47:02Z
dc.date.available 2024-04-22T12:47:02Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/30009
dc.description Повна, С. Трансформація сервіс-менеджменту міських ветеринарних клінік як засіб підвищення їхньої конкурентоспроможності / С. Повна, В. Сакун // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2023. - № 4 (36). - С. 145-153. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто сутність та складові сервісного менеджменту з їх конкретизацією за підприємствами ветеринарної медицини. Розроблено систему факторів формування конкурентоспроможності сервісних підприємств із врахуванням взаємодії двох підходів, один із яких необхідність забезпечення двох основних факторів конкурентоспроможності у процесі функціонування підприємств, що включає високу якість послуг та клієнтоорієнтованість, та другий необхідність врахування сучасних принципів трансформації діяльності підприємств, а саме інформаційності, адаптивності та технологічності. Визначену нами сукупність заходів доцільно розглядати з точки зору системного підходу, тобто у їх взаємодії та цілісності. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми і перспективи економіки та управління;№ 4 (36)
dc.subject service management uk_UA
dc.subject service enterprise uk_UA
dc.subject competitiveness of enterprises uk_UA
dc.subject adaptability uk_UA
dc.subject flexible management uk_UA
dc.subject system approach uk_UA
dc.subject veterinary clinics uk_UA
dc.subject сервіс менеджмент uk_UA
dc.subject сервісне підприємство uk_UA
dc.subject конкурентоспроможність підприємств uk_UA
dc.subject адаптивність uk_UA
dc.subject гнучке управління uk_UA
dc.subject системний підхід uk_UA
dc.subject ветеринарні клініки uk_UA
dc.title Трансформація сервіс-менеджменту міських ветеринарних клінік як засіб підвищення їхньої конкурентоспроможності uk_UA
dc.title.alternative Transformation of service management of city veterinary clinic as a means of increaseing their competitiveness uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article examines the essence and components of service management with their specification for veterinary medicine enterprises. The feature of the first component (enterprise mission) is described as meeting the client's needs in the care, health maintenance and treatment of a pet. The second component (marketing service concept) must contain an accurate definition of the diagnosis, which req uires the professionalism of the doctor. The third component (communication service) forms a culture of long term contacts during the life of the animal. When considering the fourth component (the service delivery system), an important advantage is the ava ilability of equipment that is not available in other veterinary clinics. A system of factors for the formation of the competitiveness of service enterprises has been developed, taking into account the interaction of the two approaches. The first approach is focused on the need to ensure two main factors of competitiveness in the process of functioning of enterprises, which includes high quality of services and customer orientation. The second approach considers the need to take into account the modern prin ciples of enterprise transformation, namely information, adaptability, and technology. Based on these two approaches, we identified the following set of six factors that should ensure the competitiveness of service enterprises: (1) professionalism of emplo yees, (2) formation of long term contacts, (3) bringing maximum benefit to the client, (4) cooperation with the client, based on from understanding his needs, (5) provision of the necessary technical means, (6) easy and quick communication with clients. It is expedient to consider the set of factors identified by us from the point of view of a systemic approach, that is, in their interaction and integrity. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу