Abstract:
У статті аналізуються особливості дослідження психологічного портрету особистості соціального підприємця. Спираючись на результати вітчизняних та зарубіжних наукових пошукань,
авторка вказує, що образ підприємця почав формуватися з моменту виникнення підприємництва
як сфери діяльності. З тих пір, під впливом різноманітних суспільних процесів (громадянських,
політичних, економічних, соціальних, екологічних, психологічних та безпекових) відбулась трансформація уявлень про підприємця взагалі, так і його професійно-особистісних якостей, мотивації,
ціннісних орієнтацій зокрема. Якщо ранішні уявлення про підприємця давали розуміння про необхідність тих чи інших якостей особистості, рис характеру (готовність брати на себе ризики, орієнтир
на прибутковість власної діяльності, конкуренцію, організація виробництва та роботи з іншими,
інноваційність у щодо товару або способу його виробництва). То сучасні дослідження дають опис та
ґрунтовну характеристику якостей типового та успішного підприємця. В статті приділяється увага
вивченню ціннісних орієнтацій підприємця, мотивів його діяльності, оскільки ці аспекти психологічного портрету зазнали значних змін через розвиток та впровадження концепцій сталого розвитку
суспільства, соціально відповідального бізнесу, соціального підприємництва. Психологічний портрет соціального підприємця окреслено через притаманність особистості наступних характеристик:
підприємливості (активність, незалежність, ризикованість, ініціативність та творчість); вмотивованості як на успіх у підприємництві, так і у досягненні сталих соціальних змін (вектор мотивації,
моральність, альтруїзм); діловитості (цілеспрямованість, рішучість, прагнення до вдосконалення,
наполегливість, поінформованість,); відкритості до взаємодії з іншими (комунікабельність, емпатійність та довіра, партисипативність).