Abstract:
У статті аналізуються особливості психологічної готовності здобувачів освіти до соціального
підприємництва. Спираючись на результати вітчизняних наукових шукань, автор вказує, що
суспільна значущість соціального підприємництва зростає, особливо для повоєнного відновлення громад. Підкреслено, що подвійна специфіка діяльності соціального підприємництва
має своє відображення на підприємницьких та просоціальних характеристиках особистості
соціального підприємця, його готовності до діяльності. Здійснено огляд ретроспективи розвитку поглядів на концепт готовності особистості до професійної діяльності. Проаналізовано
погляди вчених щодо сутності та особливостей поняття психологічна готовність особистості
до професійної діяльності. За результатами досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених
зазначено особливості психологічної готовності особистості до підприємництва. Для аналізу
специфіки психологічної готовності особистості до соціального підприємництва додатково
здійснено огляд означеного концепту для соціального працівника. Поєднання характеристик
психологічної готовності за підприємницьким та просоціальним векторами дозволило запропонувати змістовне наповнення базового поняття. Під психологічною готовністю особистості
до соціального підприємництва розуміється сукупність сформованих психологічних характеристик індивіда, що притаманні психологічному наповненню соціально-підприємницької
діяльності, та є передумовою для впровадження соціально-підприємницьких ініціатив на
рівні громади. Зазначено, що формування та розвиток психологічної готовності особистості
до соціального підприємництва доцільно реалізовувати в процесі професіоналізації індивіда
через використання заходів цілеспрямованого впливу, а також організаційних змін в університеті як освітній інституції.