Abstract:
У статті аналізуються особливості розвитку соціального підприємництва (СП) в умовах
воєнного стану. Спираючись на результати вітчизняних наукових пошукань, автор визначає
ряд аспектів змін, за якими можна охарактеризувати означений розвиток. До фінансово-економічного аспекту відносяться: можливості отримання грантів для започаткування чи
розширення соціального підприємства, кредитні програми, загальна для бізнесу податкова підтримка. Щодо менеджерсько-управлінського аспекту, то аналізується партисипативний або партнерський підхід до організації взаємодії на рівні держави для розбудови СП як
інституції. Також визначаються організаційні зміни, з якими мали справи бізнес-менеджери:
релокація підприємства, підтримка персоналу, пошук нових працівників, їх навчання, відновлення / налагодження нових логістичних маршрутів, розширення соціальної активності
СП для нових цільових груп соціальної підтримки. Ціннісний аспект визначається як зміни
в ціннісних орієнтирах особистості, що мало прояв у активізації залучення соціальних підприємців та їх команд до вирішення соціальних і гуманітарних проблем нужденних індивідів
або ж у виконанні військових задач як захисників України. Психологічні аспекти розвитку
СП в умовах воєнного стану розкрито через аналіз ряду психологічних явищ та феноменів:
самоефективності підприємця та його команди, мотивації до діяльності, психологічної відновлюваності особистості, лідерстві та комунікації. Вказується, що врахування означених
психологічних явищ дозволить як сформувати достатній рівень резилієнтності особистості,
так й ефективніше використовувати реінтеграційний потенціал СП. Як перспектива подальших досліджень визначається доповнення психологічного портрету соціального підприємця
крізь призму проаналізованих психологічних явищ та феноменів.