Короткий опис(реферат):
У статті проаналізовано основні передумови формування кластерів у молочній галузі України. Досліджено напрями підвищення ефективності маркетингового забезпечення діяльності підприємств на ринку молока в результаті їх інтеграції у кластери. Маркетинговий потенціал розглядається як сукупність ресурсів та можливостей, використовуючи які підприємство у процесі маркетингової діяльності здатне отримати комерційний або інший ефект. Тому для впровадження кластерів пропонується оцінити їх ресурсну базу, від якої залежить стійкий розвиток суб’єкта (кластера).Це,своєю чергою, дасть змогу оцінити можливості як підприємств, що входять у кластер,так і їхніх об’єднань та визначити доцільність формування кластерів. Кластеризація дозволить ефективно використовувати наявні ресурси і залучати
додаткові, що сприятиме інноваційному розвитку підприємств,кластерів та галузі у цілому.А розробка маркетингових стратегій і послідовне здійснення заходів щодо підвищення якості через упровадження міжнародних стандартів та маркетингове забезпечення діяльності підприємств (кластера) стане підґрунтям для підвищення конкурентоспроможності як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку.