Короткий опис(реферат):
Процес фізичного виховання у закладах загальної середньої освіти долає складний шлях переходу до Нової української школи. У переліку варіативних модулів модельної програми «Фізична культура. 5-6 класи» відсутній такий варіативний модуль як туризм, що потребує наукового обґрунтування щодо включення його у модельну програму для 7-9 класів Нової української школи.
Мета дослідження – обґрунтувати ефективність методики проведення уроків фізичної культури за варіативним модулем «Туризм» дітей середнього шкільного віку (7 клас).
Методологія дослідження спрямована на обґрунтування доцільності використання засобів туризму для дітей середнього шкільного віку у процесі фізичного виховання на уроках фізичної культури. У дослідженні використані наступні методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури й провідного досвіду роботи; педагогічні методи дослідження (спостереження, експеримент, тестування); антропометричні психологічні, соціологічні методи дослідження; методи математичної статистики.
Наукова новизна полягає у розробленні методики проведення уроків фізичної культури за варіативним модулем «Туризм» у 7-х класах та у визначенні впливу засобів туризму на показники фізичної підготовленості, фізичного розвитку та психоемоційного стану дітей середнього шкільного віку.
Висновки. Визначено позитивний вплив засобів туризму на психоемоційний стан, фізичний розвиток та показники фізичної підготовленості, що були застосовані у рамках варіативного модулю «Туризм» на уроках фізичної культури у 7-х класах. Дане положення дозволяє констатувати доцільність включення туризму до переліку варіативних компонентів модельної навчальної програми «Фізична культура. 7-9 класи» Нової української школи.
Суть розробки, основні результати:
Бутенко, Г. О. Засоби туризму у фізичному виховання дітей середнього шкільного віку / Г. О. Бутенко, І. В Синіговець, В. І. Курілова // Вісник національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. – Чернігів, 2022. – Вип. 16 (172). – С. 27-32.