Abstract:
У статті проаналізовано різноманітні підходи до визначення поняття «аграрний маркетинг», що дало можливість розкрити його сутність та запропонувати власне тлумачення. Доведено, що збутова діяльність будь-якого аграрного підприємства може бути ефективною тільки за умови ретельного дослідження аграрного ринку, а саме: платоспроможного попиту споживачів аграрної продукції, та належного обміну інформацією з потенційними споживачами продукції. Обґрунтовано різницю між виробничо-збутовою та маркетинговою концепціями діяльності аграрних підприємств у розрізі характеристик етапів підготовки, виробництва та реалізації. На основі наведеної маркетингової концепції та вивчення наукових робіт інших дослідників сформульована, обґрунтована та вдосконалена система принципів маркетингового підходу до збутової діяльності аграрного підприємства. Отримані результати можуть бути застосовані в процесі розробки теоретико-методичного підґрунтя для формування та реалізації відповідного маркетингового механізму збутової діяльності аграрних підприємств. Запропонована система принципів, яка дозволяє провести наукову та комплексну оцінку процесу маркетингового забезпечення збутової діяльності аграрних підприємств. Виконання вказаних заходів на етапах підготовки, виробництва та реалізації маркетингового забезпечення збутової діяльності аграрних підприємств забезпечить їх ефективну діяльність.
Description:
Штирхун, Х. І. Теоретичні засади маркетингового підходу до збутової діяльної аграрних підприємств / Х. І. Штирхун // Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту : Серія «Економіка і управління». - К. : ДЕТУТ, 2015. – Вип. 31. – C. 324-334.